Flere og flere virksomheder i hotel- og restauranterhvervet er begyndt at tage temperaturen på deres medarbejderes arbejdsglæde.
I HORESTA mærker vi udviklingen, fordi efterspørgslen på at bruge vores trivselsundersøgelse, Better Hospitality Workplace (BHW) vokser. Det særlige ved BHW er, at spørgsmålene er tilpasset hotel- og restaurantbranchen, og at det er muligt at benchmarke sine egne tal op imod lignende virksomheder.

Nu får en række restauranter en unik mulighed for at kunne bruge BHW helt gratis det første år.

HORESTA og Food Organisation of Denmark har nemlig fået penge fra Velliv Foreningen til et projekt, hvor den mentale trivsel bliver sat på menuen, og det betyder, at vi kan invitere et mindre antal virksomheder i branchen til at være med i projektet! Der er et begrænset antal pladser, så giv gerne lyd hurtigst muligt om I er interesserede.

Formået med projektet

Projektet hedder ”Mental trivsel på menuen” og skal som navnet lægger op til, styrke den mentale trivsel i restaurationsbranchen.

Ved at deltage i projektet og måle jeres medarbejderes trivsel, kan I både være med til at skabe endnu bedre arbejdsplads, men samtidig bidrage til at løfte den mentale trivsel i hele branchen, løfte branchens image og dens tiltrækningskraft.

Projektets forløb

Indledningsvist får I lavet HORESTAs trivselsundersøgelse (BHW). Denne analyse skal afsluttes i marts 2024. Det er anonymt for den enkelte medarbejder at deltage, og I får et komplet overblik over trivslen i jeres virksomhed.

For de restauranter, der scorer højest i undersøgelsen - udvælges enkelte til interview om best practices (hvad det er der fungerer hos jer). Desuden får disse virksomheder mulighed for at deltage i et seminar i løbet af foråret, hvor mental trivsel er i fokus.

Af hensyn til kontinuiteten i vores benchmark vil vi gerne forpligte jer til at købe en BHW-undersøgelse i det efterfølgende år (2025).

Prisen for en standard BHW-undersøgelse ligger typisk mellem 10.500 kr. (<50 ansatte) og op 25.000 kr. ekskl. moms. (+1000 ansatte).

I får altså 2 analyser for en analyses pris!

Vil I høre mere eller tilmelde jer projektet, kan I kontakte Karin Bækby Petersen (se herunder).

Karin.jpg
Chefkonsulent
Karin Bækby Petersen

Bellagroup Ansætter ny salgsdirektør

Kampen om gæsterne er blevet hårdere i hovedstaden i skuldersæsonen. Derfor styrker Bellagroup nu sit salgsteam med en ny direktør, som skal bidrage med analytisk tæft.

40 år ved roret: Ulla fejrer fire årtier som hotelejer

Aalbæk gl. Kro, i dag kendt som Aalbæk Badehotel, har rødder tilbage til 1818 og rummer en rig og farverig historie. Den 1. maj i år kan ejeren og restauratøren Ulla Mosich fejre sit 40-års jubilæum, en bemærkelsesværdig præstation i restaurationsbranchen.

Log ind