Alle skal kunne få en god og tryg oplevelse i Københavns natteliv. Derfor har Københavns Kommune i 2023 været i tæt dialog med bl.a. HORESTA, en række restauratører og repræsentanter for minoritetsorganisationer for at udforme et charter, der skal være med til at sikre et natteliv uden diskrimination.
Københavns Kommune afholder et lanceringsevent af “Charter for et natteliv uden diskrimination” mandag den 19. februar. Du kan læse mere om charteret på denne side.
“Selvfølgelig skal der være plads til alle i nattelivet. Vi håber derfor også, at der vil være bred opbakning til charteret. Københavns Kommune skal have ros for at inddrage os og mange andre fra branchen i udformningen af charteret. Vi tror på, at et stærkt samarbejde mellem kommune, organisationer og restauratører giver den største effekt,” siger Maria Olafsson, der er politisk chef i HORESTA.
Virksomheder i det københavnske natteliv kan allerede inden nu tilslutte sig charteret og det positive budskab ved at kontakte BARC Scandinavia her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Noma flytter hjem til Danmark: Åbner med ny ledelsesstruktur
11-06-2026
-
Alchemists grundlægger bliver FN-ambassadør
11-06-2026
-
Restaurant Flammen runder 20 restauranter i Danmark
11-06-2026
-
Nordborg Resort passerer 450.000 overnatninger
11-06-2026
-
Madklubben forbedrer drift og bundlinje trods omkostningspres
11-06-2026
-
Politisk kritik af mangel på turismeordførere i regeringen
11-06-2026
-
Boutiquehotel satser på naturnær wellness
11-06-2026
-
Internationalt: Spanien nærmer sig 100 millioner turister
11-06-2026
-
Internationalt: Giganthotel med 1.240 værelser åbner i Polen
11-06-2026