“Vi er et udfordre-brand og vil gerne hylde smørrebrødet for, hvad det er – Danmarks oprindelige fast food.” Sådan lyder det fra Jean-Michel Grønnegård Deleuran, der er grundlægger og ejer af RØRT.

Jean-Michel er egentlig uddannet cand.merc og var godt på vej op ad karrierestigen i Danske Bank, men indså, at lysten til at skabe sin egen forretning vejede tungere og tungere. Til sidst besluttede han at skifte spor og lagde i 2019 grundstenene til RØRT, der siden er vokset med hastige skridt. Nu har de også meldt sig ind i HORESTA for at få professionel sparring fra eksperter med indgående branchekendskab, som kan levere hurtige og præcise svar når tvivlen opstår.

“Vi åbnede få måneder inden covid-19, så det var selvfølgelig en smule udfordrende. Men det gav også anledning til at justere forretningen. Vi er ret skarpe på at henvende os til det yngre publikum og er også tilstede ved forskellige events som f.eks. Roskilde Festival & O-Days. Vi eksperimenterer hele tiden med råvarer og har fokus på at tænke ud af boksen og levere et velsmagende, bæredygtigt og sundere alternativ til andet convenience-mad. Vi er stærke på økologi og går meget op i at servere ”ren” mad, der er fri for tilsætningstoffer,” fortæller Jean-Michel Grønnegård Deleuran.

Udover at have sin faste plads i Torvehallerne i København har RØRT købt et par gamle pølsevogne og omdannet dem til mobile smørrebrødsvogne, der kan forsyne københavnerne med mere rustikke anretninger på ristet brød, som er forretningens varemærke.

På blot to år er RØRT vækstet fra 4-5 ansatte til nu at være 22 og har fokus rettet mod at lancere flere smørrebrødsvogne og slå brandet fast som en del af madscenen i hovedstaden.

Ny i HORESTA: Kendetegnet er den særlige stemning

Restaurant Pluto åbnede i indre København tilbage i 2012, og siden da har restauranten fået vokseværk, og det er nu blevet til seks restauranter samlet under Pluto Group, hvor den røde tråd er stemningen. Nu har de meldt sig ind i HORESTA.

Log ind