I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024