I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025