I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Strawberry øgede omsætningen markant i Danmark i 2024
09-07-2025
-
Jensens Bøfhus fordobler underskud og trækker sig fra Sverige
09-07-2025
-
Undersøgelse: Optimisme blandt restauranter trods økonomiske udfordringer
09-07-2025
-
D’Angleterre fastholder millionoverskud trods renoveringer
09-07-2025
-
Brøndums Hotel jagter helårsgæster efter nyt underskud
09-07-2025
-
København oplever stor interesse efter international kåring
09-07-2025
-
Ikonisk politistation i København bliver til hotel
09-07-2025