I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodexpo fejrer jubilæum med flere spændende nyheder
08-12-2023
-
Hotel & konferencecenter renoverer for 7,2 millioner kroner
08-12-2023
-
Burgerkæde: Leveringstjenester har gjort entrebillet til markedet dyrere
08-12-2023
-
Hotelbyggerier boomer i provinsen
08-12-2023
-
Finsk kæde rykker ind med lejlighedshotel i tidligere chokoladefabrik
08-12-2023
-
Bühlmann henter ny direktør til Aarhus-hotel
08-12-2023