Boutique-hotellet The Audo i Københavns Nordhavn vil mere end at tiltrække internationale gæster, der går op i skandinavisk design. Det vil også bringe virksomheder og lokalområde sammen.

”Vi er et boutique-hotel med café og fine dining. Vi har stort fokus på kunst, mad og arkitektur, så huset tiltrækker både internationale gæster og mennesker fra lokale virksomheder, der lejer et mødelokale," fortæller Pernille Lykke, der er General Manager.

Hotellet, der er et af HORESTAs nyeste medlemmer, har flest gæster fra Nordamerika og Asien og fælles for dem er, at de går op i arkitektur og design. Men Pernille glæder sig over, at hun løbende ser flere og flere kendte ansigter i cafeen.

”Vi er virkelig begyndt at få godt fat i de lokale, der besøger vores cafe til et glas vin fredag eftermiddag eller kommer forbi til et stykke kage med deres børn.”

Inviterer gæsterne til fredagsbar
Hotellet er kommet godt fra start, og nyder godt af en mere lokal beliggenhed i Nordhavn fremfor i det indre København. Men hvor mange elsker den mere lokale atmosfære, er der også nogle gæster, der bliver forvirrede over, at de ikke kan bestille roomservice hele døgnet eller mødes af en åben reception.

”Lige nu har vi enormt fokus på at få formuleret tydeligt, at vi ikke har bemanding alle døgnets timer. At man som gæst skal tjekke ind på egen hånd efter klokken 18.00, og at vi ikke tilbyder room service. Derfor markedsfører vi os også som et residence. Til gengæld er vi meget synlige, når vi er i huset, og inviterer gæsterne på fredagsbar,” siger direktøren.

Ejer sælger hotel efter 24 år ved roret

Et sønderjysk hotel med 119 værelser er blevet sat til salg til et tocifret millionbeløb. Der er brug for et generationsskifte, lyder det fra hotellets ejer.

Log ind