HORESTAs formand siden 2021, Jan Vinther Laursen (Bone’s), tager yderligere to år på posten.
På et repræsentantskabsmøde er han netop blevet genvalgt frem til 2025.
Samtidig fortsætter Georg Sørensen (MCH) og Mads Friis (Food Folk DK / McDonald’s Danmark) som næstformænd i både HORESTA Brancheforening og HORESTA Arbejdsgiver.
Jan Vinther Laursen afløste i 2021 Jens Zimmer Christensen på formandsposten. Dengang satte han sig i spidsen for et arbejde med at fastholde og udvikle HORESTAs position som hotel-, restaurant- og turistbranchens største og stærkeste organisation. Blandt andet med hjælp fra en række nye bestyrelsesmedlemmer, som favnede bredt – både hvad angår type af virksomhed, køn, alder og erfaring.
Nu fortsætter arbejdet med at styrke HORESTA og samle branchen.
På HORESTAs repræsentantskabsmøde var der udover genvalg af formanden og de to næstformænd også genvalg af Karen Nedergaard (Absalon Hotel Group), Peter Haaber (Zleep Hotels), Henrik Green (Hotel Kirstine) og Lars Børsting (REKOM) samt nyvalg af Lasse Sørensen (Sovino Brands). Herudover består bestyrelsen af Dorte Gleie (SSP), Jan G. Larsen (Nyborg Strand) samt Finn Steffensen (Nymindegab Kro/Small Danish Hotels).
På repræsentantskabsmødet blev det også fremlagt, at 193 virksomheder i løbet af de første fire måneder har meldt sig ind i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026