I Danmark har vi ikke Eiffeltårnet eller de norske fjorde at markedsføre os på, men vi har rigtig meget andet. Det inkluderer blandt andet en fantastisk gastronomi, fortæller Anders Rosbo, kommunikationschef i VisitDenmark, til TV2 Kosmopol. Han tilføjer, at ca. 40 pct. af de rejsende kigger mod menukortet i et givent land, inden de bestiller en rejse.

I denne uge fik VisitDenmark endnu en stor bedrift at markedsføre dansk gastronomi på, da Brian Mark Hansen og Elisabeth Madsen vandt Bocuse d’Or, det uofficielle verdensmesterskab for kokke.

HORESTAs adm. direktør, Pia E. Voss, fortæller, at bedrifter som denne er med til at tiltrække endnu flere gastroturister:

”De bor på hoteller, de kører i taxa og spiser på andre restauranter. Så det er rigtig godt for dansk turisme,” lyder hendes budskab.

Mandag aften var Pia E. Voss også på TV2 News. Her var det også med budskabet om, at Bocuse d’Or-sejren forhåbentlig vil skabe bedre bevågenhed om, at det kræver finansiering at skabe denne type bedrifter, og så håber hun, at Brian Mark Hansens guldmedalje kan inspirere flere unge til at tage en uddannelse i erhvervet.

Hun fik også rost hele det team omkring Brian Mark Hansen, som har været med til at give det danske team de bedste forudsætninger for succes.

Søskendepar køber kitsch byhotel

Efter at have været til salg siden november har et søskendepar nu købt det lille byhotel Arnkilhus i Sønderborg. Planen er nu, at hotellet skal have en kærlig hånd og et mere tydeligt brand.

Verdenspremiere på ny AI-turistservice ved Vesterhavet

IDA er navnet på Danmarks første AI-genererede turistguide. Destination Vesterhavet lancerer nu den virtuelle turistmedarbejder, som 24/7 og på 92 sprog kan inspirere gæsterne og svare direkte på alle deres spørgsmål om oplevelser i turistområdet.

Log ind