I Danmark har vi ikke Eiffeltårnet eller de norske fjorde at markedsføre os på, men vi har rigtig meget andet. Det inkluderer blandt andet en fantastisk gastronomi, fortæller Anders Rosbo, kommunikationschef i VisitDenmark, til TV2 Kosmopol. Han tilføjer, at ca. 40 pct. af de rejsende kigger mod menukortet i et givent land, inden de bestiller en rejse.
I denne uge fik VisitDenmark endnu en stor bedrift at markedsføre dansk gastronomi på, da Brian Mark Hansen og Elisabeth Madsen vandt Bocuse d’Or, det uofficielle verdensmesterskab for kokke.
HORESTAs adm. direktør, Pia E. Voss, fortæller, at bedrifter som denne er med til at tiltrække endnu flere gastroturister:
”De bor på hoteller, de kører i taxa og spiser på andre restauranter. Så det er rigtig godt for dansk turisme,” lyder hendes budskab.

Mandag aften var Pia E. Voss også på TV2 News. Her var det også med budskabet om, at Bocuse d’Or-sejren forhåbentlig vil skabe bedre bevågenhed om, at det kræver finansiering at skabe denne type bedrifter, og så håber hun, at Brian Mark Hansens guldmedalje kan inspirere flere unge til at tage en uddannelse i erhvervet.
Hun fik også rost hele det team omkring Brian Mark Hansen, som har været med til at give det danske team de bedste forudsætninger for succes.

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025