Vi skal ikke stoppe med at være turister, men vi skal gøre det på en ansvarlig måde. Det var blandt budskaberne, da HORESTAs miljøchef, Mikal Holt Jensen, mandag eftermiddag var i ”Kulturen på P1”.
Og der spiller virksomhederne en stor rolle. Derfor har HORESTA for nyligt lanceret Green Attraction, som er en certificering målrettet forlystelsesparker, museer, attraktioner og andre oplevelsesvirksomheder.
”Med konkrete kriterier giver Green Attraction en rettesnor for at arbejde med miljø og bæredygtighed. Det er ikke ensbetydende med, at rutsjebanen ikke skal køre stærkt. Certificeringen skal i stedet hjælpe den gode oplevelse til også at blive mere ansvarlig,” siger Mikal Holt Jensen, sekretariatschef i Green Attraction & miljøchef i HORESTA.
Han tilføjer, at turisterne i højere grad efterspørger bæredygtigheden, og med den nye certificering får oplevelsesvirksomhederne et stærkt værktøj til at markedsføre sig.
Mikal Holt Jensen understreger desuden, at certificeringen ikke er ensbetydende med, at virksomhederne læner sig tilbage på den bæredygtige dagsorden. Der er løbende inspektioner, og kriterierne udvikler sig over tid.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA-formand genvalgt for to år
07-06-2023
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Radikale: Det er ikke en hovedstad værdig at begrænse udeservering
07-06-2023
-
HORESTA til debat: Selvfølgelig er vi interesserede i at få mere lokalt grønt og frugt ind
07-06-2023
-
Endnu et parti sår tvivl om forbud mod udeservering
07-06-2023
-
Fortsat en dårlig forretning at være verdens bedste restaurant
07-06-2023
-
Røde tal hos selskab bag restaurantkæde
07-06-2023
-
Køkkenchefs kogebog kåret som verdens bedste
07-06-2023