Når skydedørene ved indgangen til Hotel Lautrup Park i Ballerup går op, så mødes man med et summen af liv. Forretningen nyder lige nu historisk høj efterspørgsel, fortæller hoteldirektør, Claus Brunse.

Så selvom elregninger er blevet væsentlig højere, så har den nuværende udgiftskrise ikke medført dybe panderynker hos direktøren. Han er dog ikke i tvivl om, at virksomheden også vil se en ændring i forbrugsmønstrene hos deres kunder.

”Når regningerne udvikler sig som de gør, så rammer det alle. Vi er dog begunstigede af, at størstedelen af vores omsætning er forbundet med møder og konferencer for virksomheder, og heldigvis er aktiviteten i det segment stadig på et højt niveau i modsætning til, hvad vi så under coronaen,” siger Claus Brunse, og fortsætter:

”Når det er sagt, så kan virkeligheden også hurtigt ændre sig her. Kriser rammer på et utal af måder og med forskellig hastighed, og derfor er vi også nødt til at planlægge efter, at nogle kunder bliver ramt på pengepungen, og derfor vil ændre adfærd,” fortæller han.

Hoteldirektørens fokus og filosofi i krisetid er dog klar. Kunden må ikke kunne mærke forskel på produktet.

”Vi skal ikke til at lave tyndere bøffer eller ændre på vinvalget, så gæsterne får en anderledes oplevelse sammenlignet med sidste, forrige eller for tre år siden. Vi har en standard for produktet, og den ønsker vi at bevare. Business as usual, ynder vi at sige. Desuden er det for os vigtigt, at vi bliver ved med at markedsføre os og bevare den plads, som vi har opbygget i markedet. For ellers risikerer man at blive glemt, og så er der rigtig meget hårdt arbejde, der har været forgæves,” siger Claus Brunse.

I denne video kan du se Claus Brunse uddybe overvejelser og strategi for Hotel Lautrup Park:

Dansk rejsegruppe får 11. hotel i Østrig

SkiGroup med Højmark Rejser har fået driften af firestjernet hotel i Tyrol. Dermed har gruppen 11 hoteller i Østrig, hvoraf man ejer seks. Der kigges som noget nyt også efter hoteller i andre lande.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind