American Express Travel har placeret København på en Top 10-liste over de destinationer, som bliver mest populære at rejse til næste år.

Listen er udarbejdet på baggrund af rejsebookinger, der er foretaget med American Express.

”Det er jo langt fra første gang, at København bliver fremhævet som en af de mest interessante destinationer i verden, men det er lige fantastisk, hver gang det sker. Hovedstaden som destination matcher utrolig meget af det, som mange rejsende søger i dag. En cool stemning, tryghed, en spændende og historisk arkitektur, kunst, design, gastronomi i verdensklasse og et inkluderende natteliv, ”, siger Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.

American Express beskriver hovedstaden som en by, der er charmerende, har minimalistisk design og er fuld af hemmeligheder lige til at afsløre. Det ideelle sted at besøge for både kunstelskere og gastroturister. For dem, der vil afsted alene, på en shoppetur med venner eller på familieudflugt.

Med deres progressive holdning til alt - fra fine-dining til hoteldesign - ved danskerne, hvordan man lever godt”, skriver American Express.

”Det er fantastisk god reklame for hovedstaden, som helt sikkert vil inspirere flere til at vælge København som deres næste destination”, siger Jeppe Møller-Herskind, der håber, at resten af landet kan få gavn af opmærksomheden.

”Vi har så meget at byde på fra Blokhus til Bornholm. Det er vigtigt, at vi får udnyttet Københavns popularitet til at vise mere af vores land frem, så turisterne også kommer ud i landet, eller vender tilbage en anden gang for at besøge andre dele af Danmark”, siger Jeppe Møller-Herskind.

Læs mere om historien her.

Jeppe Moller Herskind 147X200.Png
Viceadministrerende direktør
Jeppe Møller-Herskind

Log ind