Millioner af cykelglade TV-seere vil de første dage af juli kunne følge starten på Tour de France, der i år glider gennem Danmark. For at markere tiltrækningen af det historiske event havde erhvervsminister Simon Kollerup (S) i går inviteret organisationer og virksomheder på en cykeltur gennem København med budskabet om, at løbet også bliver en gevinst for erhvervslivet.
HORESTAs adm. direktør, Jannick Nytoft, cyklede med, og turen gik blandt andet forbi HORESTA-medlemmerne Esmeé ved Kgs. Nytorv og Aamanns Replik i Skuespillerhuset. Jannick Nytoft er heller ikke et sekund i tvivl om, at eventet bliver en god forretning.
”Vi hører fra medlemmerne, hvordan de er i gang med forberedelserne, og der bliver en fantastisk folkefest. Det helt store arbejde består i at få den fulde markedsføringsværdi, så eventet forhåbentlig bliver en øjenåbner for de mange TV-seere over hele verden, der sidder derhjemme og følger med,” siger HORESTAs direktør.
Jannick Nytoft tilføjer, at det er vigtigt, at man fra politisk side holder et stærkt fokus på, hvordan vi også fremadrettet får tiltrukket flere events af denne karakter.
”Konkurrencen om disse events er intens, fordi alle lande og byer har forstået, hvilken branding-værdi de fører med sig. I HORESTA ønsker vi, at der årligt afsættes midler i en city-funding, der er øremærket til at stille Danmark stærkest muligt i denne konkurrence,” siger Jannick Nytoft.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Hotelvæksten spreder sig til hele landet
17-01-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA melder om stærkt 2024
17-01-2025
-
Satte priserne ned med 40 procent: Tilbud har fyldt bordene på restaurant
17-01-2025
-
Djurs Sommerland fornyer sig med tidlig åbning og nye oplevelser i 2025
17-01-2025
-
Sådan fordeler internationalt turistboom sig i landets kommuner
17-01-2025
-
Fritidsjob under forvandling: Nu kan unge løse flere opgaver på hoteller og i restauranter
17-01-2025
-
Charlottehaven henter erfaren profil til lejlighedshotel
17-01-2025