Spørger man til coronahåndteringen fra HORESTA og organisationens sekretariat for Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark (FFD), så fremhæver Jesper Overgaard, adm. direktør i Jesperhus, en professionel koordinering og stærk strategisk styring igennem et ukendt farvand.

”Som erhvervsorganisation er opgaven at sikre optimal udvikling for branchen og de bedste rammer for virksomhederne. Den opgave har HORESTA og FFD løst forbilledligt under pandemien. Sammenholdt med et stærkt lederskab, i form af formand Søren Kragelund og sekretariatschef Kristian Nørgaard, har der været et unikt fokus på, hvad der rør sig politisk, og hvordan vi som virksomheder skulle agere. Det har været enestående, og det fortjener en kæmpe ros,” siger Jesper Overgaard.

(artiklen fortsætter under billedet)

Det er blandt årsagerne til, at ferieparken nu styrker samarbejdet med HORESTA, hvilket giver virksomheden adgang til endnu mere af erhvervsorganisationens rådgivning.

Jesper Overgaard ser frem til det nye partnerskab, for med HORESTA i ryggen bliver der frigivet ressourcer til det, som parken er allerbedst til.

”Vores spidskompetence er den gode oplevelse til børnefamilierne. Vi har rigtig travlt, og 2022 tegner til et godt år. Med HORESTA som sparringspartner er vi sikret en fantastisk medspiller, og så kan vi roligt dyrke vores fokus på blandt andet at udvikle vores digitale univers og accelerere den vækst, som Jesperhus oplever. På den måde kan vi kan bygge videre på den stigende gæstetilfredshed, som parken oplever i disse år,” fortæller han.

(artiklen fortsætter under billedet)

Virksomheden har også et øje på håndteringen af de rekrutteringsudfordringer, som branchen oplever lige nu.

”Inden sommeren kiggede vi ind i et stort behov for medarbejdere. Som noget nyt udloddede vi belønninger, hvis vores ansatte ’tippede’ venner om ledige job hos os. Det var en stor succes. Og heldigvis har vi et godt omdømme som et sted, hvor mange unge får deres første møde med erhvervslivet, og det ved vi forpligter,” siger Jesper Overgaard.

(artiklen fortsætter under billedet)

Kristian Nørgaard, politisk direktør i HORESTA & sekretariatschef i FFD, glæder sig til at styrke samarbejdet med Jesperhus.

”Jesperhus har gennemgået en fantastisk udvikling, som folk rejser langvejs fra for at besøge. De er innovative og formår konstant at udvikle deres produkt til glæde for gæsterne. Jesperhus har stor betydning for dansk turisme og det omkringliggende samfund, og vi glæder os rigtig meget over det styrkede samarbejde mellem Jesperhus og HORESTA,” fortæller han. 

KristianNoer.jpg
Politisk direktør
Kristian Nørgaard
headerImage

HOLD DIG OPDATERET

Start dagen med HORESTAs nyhedsbrev. Alle hverdage udsender vi rådgivning og relevante branchenyheder til din indbakke.

HORESTA om erhvervsturismen: ”Bekymringer er gjort til skamme”

Sammenlignet med 2020 og dermed det første coronaår er der atter fart i erhvervslivets store møder, konferencer og messer. Nye tal fra turistorganisationen Visit Denmark viser, at i 2021 gik den danske møde- og turismebranche frem med 34 pct. i forhold til året før. Der er dog fortsat et dyk på 38 pct. til 2019 og dermed før pandemien. Især ses et stort fald i de udenlandske forretningsovernatninger her i landet, skriver JP/Finans.dk.

HORESTA: ”Sabatår er bestemt ikke spildte”

Når unge tager en pause fra skoleræset med et eller flere sabatår, så finder en del af dem vej til et job i turisme- og oplevelseserhvervet, mens de spekulerer over, hvilken uddannelsesretning de skal vælge. HORESTAs politiske direktør, Kristian Nørgaard, mener det er misforstået at kalde denne tid spildt, siger han til Radio 4.

Log ind