Djurs Sommerland er kommet rigtig godt fra start på den nye sæson. Der er masser af gæster i parken, og de kommer blandt andet for at se det nye Dinosaurland, der har været fire år undervejs og har krævet en massiv investering på mere end 100 millioner kroner.

Samtidig har Djurs Sommerland indgået en samarbejdsaftale med HORESTA, som giver adgang til vigtig rådgivning på en række områder. Djurs Sommerland og HORESTA har arbejdet sammen i en årrække som en del af Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark, men nu udvides samarbejdet.

”Coronakrisen har vist betydningen af, at vi som branche står sammen. Samtidig har vi fra Djurs Sommerlands side oplevet en organisation, der i den grad har talt på vegne af de danske forlystelsesparker og turismen. Vi ser derfor en stor værdi i at blive knyttet tæt til HORESTA som en vigtig samarbejdspartner. Det giver os som virksomhed mulighed for værdifuld sparring og samtidig få adgang til HORESTAs store netværk”, siger Henrik B. Nielsen, der er adm. direktør i Djurs Sommerland.

HORESTA glæder sig over Djurs Sommerlands beslutning.

”Vi er utrolig glade for at kunne byde Djurs Sommerland velkommen og udvide samarbejdet. Djurs Sommerland er et vigtigt fyrtårn for dansk turisme og har gennemgået en fantastisk flot udvikling de seneste år. De leverer flotte resultater, formår konstant at udvikle deres forretning og leverer et vigtigt bidrag til lokalområdet og dansk turisme i bred forstand”, siger HORESTAs politiske direktør, Kristian Nørgaard.

Det nye Dinosaurland i Djurs Sommerland fylder 20.000 kvadratmeter, som blandt andet rummer 25 dinosaurer-figurer, mulighed for jeepsafari i dinosaurernes reservat samt en tur i en ny familie-rutsjebane med navnet T-Rex Family Coaster.

Her ses HORESTAs politiske direktør, Kristian Nørgaard, sammen med Henrik B. Nielsen fra Djurs Sommerland.

headerImage

HOLD DIG OPDATERET

Start dagen med HORESTAs nyhedsbrev. Alle hverdage udsender vi rådgivning og relevante branchenyheder til din indbakke.

HORESTA om erhvervsturismen: ”Bekymringer er gjort til skamme”

Sammenlignet med 2020 og dermed det første coronaår er der atter fart i erhvervslivets store møder, konferencer og messer. Nye tal fra turistorganisationen Visit Denmark viser, at i 2021 gik den danske møde- og turismebranche frem med 34 pct. i forhold til året før. Der er dog fortsat et dyk på 38 pct. til 2019 og dermed før pandemien. Især ses et stort fald i de udenlandske forretningsovernatninger her i landet, skriver JP/Finans.dk.

HORESTA: ”Sabatår er bestemt ikke spildte”

Når unge tager en pause fra skoleræset med et eller flere sabatår, så finder en del af dem vej til et job i turisme- og oplevelseserhvervet, mens de spekulerer over, hvilken uddannelsesretning de skal vælge. HORESTAs politiske direktør, Kristian Nørgaard, mener det er misforstået at kalde denne tid spildt, siger han til Radio 4.

Log ind