Decembers restriktioner betød for mange virksomheder i turisme- og oplevelseserhvervet, at de for tredje gang måtte stifte ufrivilligt bekendtskab med kompensationsordningerne.

HORESTA har gennem hele krisen rådgivet medlemmer til at få den korrekte kompensation, og organisationen har påvirket ordningerne, så de nu fremstår langt mere fleksible for virksomhederne. HORESTA har oplevet, at virksomheder på tværs af koncept og størrelse har opnået en større kompensation, end de forventede. Det skyldes blandt andet justeringer af datoen, som virksomhederne søger fra, og hvor langt kompensationsperioden strækkes. Organisationen vurderer, at de har sikret medlemmerne et trecifret millionbeløb, som de var berettiget.

Blandt dem der har gjort brug af kompensationsordningerne er Hotel Nyborg Strand:

”HORESTAs professionelle arbejde er uden sidestykke. Organisationens seriøse og konstruktive tilgang til erhvervets udfordringer gør en forskel, som mærkes hver eneste dag i en virksomhed som vores. I forbindelse med krisen har vi blandt andet gjort brug af HORESTAs rådgivning vedrørende sikring af den rigtige kompensation. Den hjælp har været til absolut topkarakter," siger Jan G. Larsen, direktør Hotel Nyborg Strand.

Det budskab slutter Thomas Kellner, CEO hos Casino Copenhagen, Casino Marienlyst, Casino Odense, sig til:

”Ansøgning af kompensation er en helt ny disciplin, som vi – desværre - er blevet tvunget ud i på grund af corona. Her har HORESTAs rådgivning været altafgørende, og organisationens ekspertise har betydet, at vi har opnået et betragteligt løft i den kompensation, som vi har opnået.”

Restauranten C’ho Fame i København har blandt andet brugt rådgivning til beslutningen om, hvorvidt virksomheden skulle lægges i dvale:

”Vi er en lille restaurant, som åbnede i oktober 2020, og jeg har aldrig været selvstændig før. Derfor meldte jeg mig ind i HORESTA med det samme, for at sikre mig jeg altid havde direkte adgang til rådgivning og sparring. Det er det bedste medlemskab, jeg længe har tegnet, og HORESTA har aldrig skuffet mig,” siger Karina Ringgaard Møller, Indehaver af C´ho Fame, og fortsætter:

”Jeg er så taknemmelig for den rådgivning HORESTA har givet - ikke mindst på kompensationområdet, hvor organisationens eksperter har været tilgængelige med konkret og let forståelig rådgivning. Det har betydet at jeg kunne tage den rette beslutning om at lægge min lille restaurant i dvale, og dermed overleve ovenpå en lang økonomisk bølgedal. Nu glæder vi os til at vende tilbage til et forår, hvor verden forhåbentlig drejer den rette vej igen, og vi ser frem til et fortsat godt samarbejde med HORESTA,” siger Karina Ringgaard Møller. 

HORESTA holder webinar i morgen om kompensationsansøgninger, hvor det stadig er muligt at tilmelde sig.

Log ind