København er fyldt med rejseglade turister fra hele verden, der har hørt om den danske julehygge. Kommerciel direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, fortæller til TV2 Lorry, at det er af enorm betydning for oplevelseserhvervet.

”Det betyder utrolig meget. Vi har jo et København, som har været hårdt ramt under corona, og nu ser vi et København, der er stærkt på vej tilbage,” forklarer han.

Han fortæller, at branchen satser på begivenheder og initiativer, der kan tiltrække turister i juletiden.

”Den gode juleoplevelse er bestemt at finde i København. Derfor ser vi også, at oplevelseserhvervet forfiner og raffinerer juleoplevelsen år for år. Blandt andet med Tivoli og Dyrehavsbakken gå all in på julestemningen, der er DM i Gløgg og masser af lokale julemarkeder, som vi også kender fra Berlin og London,” fortæller han, og fortsætter:

”Siden corona er der åbnet 5.000 nye hotelværelser i København, så der er desuden masser af spændende nye overnatningsmuligheder i supplement til vores fantastiske, eksisterende hostel- og hotelkapacitet. De nye hoteller er med til at tiltrække gæster via deres internationale loyalitetsprogrammer,” lyder budskabet.

Lufthavnens pressechef, Lise Agerley Kürstein, glæder sig også over, at juleturismen er tilbage over for TV2 Lorry.

Se indslaget fra TV2 Lorry her.

Jeppe Moller Herskind 147X200.Png
Viceadministrerende direktør
Jeppe Møller-Herskind

Log ind