København er fyldt med rejseglade turister fra hele verden, der har hørt om den danske julehygge. Kommerciel direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, fortæller til TV2 Lorry, at det er af enorm betydning for oplevelseserhvervet.
”Det betyder utrolig meget. Vi har jo et København, som har været hårdt ramt under corona, og nu ser vi et København, der er stærkt på vej tilbage,” forklarer han.
Han fortæller, at branchen satser på begivenheder og initiativer, der kan tiltrække turister i juletiden.
”Den gode juleoplevelse er bestemt at finde i København. Derfor ser vi også, at oplevelseserhvervet forfiner og raffinerer juleoplevelsen år for år. Blandt andet med Tivoli og Dyrehavsbakken gå all in på julestemningen, der er DM i Gløgg og masser af lokale julemarkeder, som vi også kender fra Berlin og London,” fortæller han, og fortsætter:
”Siden corona er der åbnet 5.000 nye hotelværelser i København, så der er desuden masser af spændende nye overnatningsmuligheder i supplement til vores fantastiske, eksisterende hostel- og hotelkapacitet. De nye hoteller er med til at tiltrække gæster via deres internationale loyalitetsprogrammer,” lyder budskabet.
Lufthavnens pressechef, Lise Agerley Kürstein, glæder sig også over, at juleturismen er tilbage over for TV2 Lorry.
Se indslaget fra TV2 Lorry her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024