Den automatiske nedlukningsmodel har under coronakrisen været en stor bekymringsfaktor for de danske restauranter og hoteller, når de fra den ene dag til den anden, har skulle lukke ned ved et for højt smittetal i deres nærområde.
Fra den 10. september 2021 betragtes COVID-19 dog ikke længere som en samfundskritisk sygdom, og det betyder også, at den automatiske nedlukningsmodel ikke forlænges. Det vækker stor glæde blandt nattelivsvirksomheder, mødesteder, hotellerne og restauranterne, der allerede nu kan vinke farvel til en usikker hverdag med risiko for nedlukninger, hvor morgendagen har været uforudsigelig.
”For de i forvejen hårdt pressede restauranter og hoteller, som har været blandt dem, der har været hårdest ramt af coronakrisens restriktioner og nedlukninger, betyder den nu ophævede nedlukningsmodel, at de ser ind i en langt mere stabil og forudsigelig hverdag, der vil give dem mulighed for at planlægge længere ud i fremtiden, og det vil også skabe grobund for, at de kan fokusere på, hvordan de kommer bedst muligt ud af krisen,” siger Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026