Den automatiske nedlukningsmodel har under coronakrisen været en stor bekymringsfaktor for de danske restauranter og hoteller, når de fra den ene dag til den anden, har skulle lukke ned ved et for højt smittetal i deres nærområde.
Fra den 10. september 2021 betragtes COVID-19 dog ikke længere som en samfundskritisk sygdom, og det betyder også, at den automatiske nedlukningsmodel ikke forlænges. Det vækker stor glæde blandt nattelivsvirksomheder, mødesteder, hotellerne og restauranterne, der allerede nu kan vinke farvel til en usikker hverdag med risiko for nedlukninger, hvor morgendagen har været uforudsigelig.
”For de i forvejen hårdt pressede restauranter og hoteller, som har været blandt dem, der har været hårdest ramt af coronakrisens restriktioner og nedlukninger, betyder den nu ophævede nedlukningsmodel, at de ser ind i en langt mere stabil og forudsigelig hverdag, der vil give dem mulighed for at planlægge længere ud i fremtiden, og det vil også skabe grobund for, at de kan fokusere på, hvordan de kommer bedst muligt ud af krisen,” siger Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026