”Selvfølgelig kommer vi gennem dette, men når det så er sagt, skal det helst ikke fortsætte alt for længe. Kassekreditten er der taget hul på, og mange af vores gode medarbejdere er opsagt,” siger Karen Nedergaard, der er direktør for hotelvirksomheden Absalon Hotel Group.

Det har ikke været let for nogle direktører at navigere i en krise på denne størrelse. Men for Karen handler det udover arbejdspladser også om at redde en stolt familievirksomhed. Hun sætter ord på stemningen før krisen: ”Før var det her en boblende virksomhed og arbejdsplads, hvor vi kørte med 170 i timen. Det var sjovt at gå på arbejde. Der var liv og glade dage, men denne her positive energi er blevet erstattet af afstand og søgning af aktivitetspuljer.”

Alligevel forsøger direktør Karen Nedergaard at se muligheder i krisen fremfor begrænsninger. Hun har således både inviteret studerende til at leje hotellets værelser og er desuden med til at lancere bookingportalen, CoolCopenhagen, med en række andre hoteller i hovedstaden.

”Vi fokuserer meget på at være synlige på sociale medier. Det kan være med billeder af teamet, events eller et brudepar. Men vi laver ikke deprimerende corona-opslag til gæsterne. Vi vil være positive, så folk husker os som dem med de gode oplevelser.”

 

Følg VISTOR online for flere artikler

 

Du finder os blandt andet:

Log ind