Efteruddannelse kan både løfte medarbejdernes kompetencer, forbedre arbejdsglæden hos de ansatte og øge virksomhedens fastholdelse af forretningens kernemedarbejdere.

Blandt de virksomheder i erhvervet, der har gjort brug af efteruddannelsesmulighederne er Hotel Nyborg Strand.

”Med integritet, idéer og potentiale ønsker vi at gå forrest og skabe den kultur, der skal være med til, at vi konstant udvikler organisationen og bringer alle ressourcer i spil på nye måder. På et hotel med omkring 100 medarbejdere, begunstiget af høj anciennitet, er løbende kompetenceudvikling af alle medarbejdere en meget vigtig del af vores fælles fokus,” fortæller hoteldirektør Jan G. Larsen.

Hotellet har samarbejdet med HORESTA og 3Fs fælles projekt, ”JA TAK til efteruddannelse”, som direktøren kalder et perfekt match med virksomhedens udviklingsstrategi.

Se video med hoteldirektøren her.

Uddannelses- og projektchef i HORESTA, Pia Svane, glæder sig over opbakningen fra konferencehotellet.

”Turisme- og oplevelseserhvervet er ’people business’, og vi er kun så gode som den service, medarbejderne yder for gæsterne. Derfor er det vigtigt, at vi konstant udvikler på medarbejdernes kompetencer – både fordi det giver mening for de ansatte og forretningen,” siger hun, og fortsætter

”JA TAK til efteruddannelse-projektet viser virksomheder vej i efteruddannelsesmulighederne, og vi kan også hjælpe med overblikket, når det kommer til støtte via kompetencefonden. Vi håber, at flere vil gribe mulighederne, som Hotel Nyborg Strand, for det behøver hverken at være uoverskueligt, ressourcetungt eller økonomisk udfordrende,” fortæller Pia Svane.

I 2020 blev der givet knap 7. mio. kr. i tilskud til flere end 82.000 kursustimer via Kompetence- og Udviklingsfonden.

Pia-Svane-1920x1280.jpg
Uddannelses- og projektchef
Pia Svane

Log ind