Savnet til oplevelseserhvervet har glædeligvis været stort blandt mange danskere. Derfor har nogle virksomheder oplevet mange gæster i visse tidsrum i de første genåbningsuger. HORESTA er dog ikke bekymrede for, hvorvidt virksomhederne kan håndtere gæsterne, fortæller politisk direktør, Kirsten Munch til TV2 Nyhederne og TV2 News. Det har de nemlig vist siden krisens start.
”Det kræver noget ekstra forståelse fra de danskere, der er i et festligt humør, men det oplever vi også. Restriktionerne koster dog ekstra ressourcer og penge for erhvervet,” siger Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
Hun understreger, at restriktionerne selvfølgelig bliver overholdt.
”Det er den eneste måde, hvorpå vi kan åbne. Alle HORESTAs medlemmer gør sig ekstra, ekstra umage for, at det her foregår på ordentlig vis. Vi har brug for at vise, at vi kan håndtere det,” fortæller hun med henvisning til, at det er en forudsætning for at slippe af med restriktionerne.
Da restauranterne genåbnede efter første nedlukning, oplevede Danmark ikke en vækst i smitten, og siden da er erhvervet blevet underlagt skrappere lukketid, bordreservationskrav og gæsterne skal fremvise coronapas.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025