Har jeres virksomhed 50 medarbejdere eller flere? Så skal I etablere en whistleblowerordning, fremgår det af en ny lov.
Loven foreskriver, at virksomheder med 250 medarbejdere eller mere forpligtes til at etablere ordningen senest 17. december 2021, mens virksomheder fra 50 – 249 medarbejdere skal have etableret ordningen 17. december 2023.
Målet med de obligatoriske whistleblower-ordninger er at give medarbejdere mulighed for anonymt at indberette mistanke om potentielle eller faktiske EU-overtrædelser og alvorlige lovovertrædelser i arbejdsforhold, fx tyveri, bedrageri, seksuel chikane eller øvrig grov chikane på deres arbejdsplads.
Læs mere om whistleblower-ordningen, og hvad den betyder for jeres virksomhed, her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Den nye registreringspligt – hvad betyder det?
01-12-2023
-
HORESTAs december: 24 ønsker på 24 dage
01-12-2023
-
Nu bliver livet lettere for de erhvervsdrivende
01-12-2023
PRESSEKLIP
-
Socialdemokratiet trækker sig endeligt fra begrænsning af udeservering
01-12-2023
-
Overnatningssted knækket af Booking.com
01-12-2023
-
Torvehallerne i Vejle fordobler sidste års rekordresultat
01-12-2023
-
Flertal støtter afgift på turisme
01-12-2023
-
Kokkelandsholdet inviterer til kvalifikationsrunde
01-12-2023