HORESTA organiserer det danske turismeerhverv og organisationens ca. 2.000 medlemmer inkluderer campingpladser, feriecentre, restauranter, hoteller, attraktioner, forlystelsesparker, Visit-organisationer og meget mere. Nu har organisationen indgået en samarbejdsaftale med DK-Camp, der betyder, at flere end 220 campingpladser opfordres til at melde sig ind i HORESTA.
"I HORESTA glæder vi os rigtig meget til samarbejdet med alle medlemmer af DK-Camp om at få sikret gode vilkår for vækst og udvikling af den danske campingbranche. I HORESTA kan vi samtidig tilbyde de mest specialiserede jurister og advokater indenfor turisme- og oplevelseserhvervet, hvor campingpladserne kan få hjælp med alt lige fra ansættelseskontrakter til byggesager. Vi tilbyder også rådgivning indenfor fødevareregler og smileyordning, hvis man eksempelvis serverer mad,” lyder det fra Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
Hun tilføjer, at HORESTA også kan bistå med vejledning om miljøreglerne og med rådgivning om, hvordan en plads kan gøre en indsats for at være mere klimavenlig og bæredygtig. HORESTA har netop lanceret miljømærket Green Camping, der er bygger på HORESTAs mere end 25 års miljøarbejde for erhvervets virksomheder.
Fra DK-Camp fortæller formand; Brian Sørensen Bugge:
"Vi har en stor interesse i, at vores medlemmers juridiske og politiske interesser bliver varetaget på den bedst mulige måder. Det ved vi, at HORESTA kan bidrage med. Vi har store forventninger til samarbejdet og glæder os til HORESTAs bidrag til udvikling af campingbranchen, så campingpladserne kommer til at stå stærkt over for fremtidens turister."
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024