Seks asfaltarbejdere ville gerne tjekke ind med kort varsel. Hotellet modtager et privat kreditkortnummer, men bliver bedt om at vente med at trække penge til håndværkerfirmaet kan fremsende firmakortet.

Det var indledningen på en ubehagelig oplevelse for et hotel i Storkøbenhavn, som nu advarer kollegerne. Hoteldirektøren, som har været flere årtier i erhvervet, fortæller, at det virkede ekstremt professionelt, og han står nu tilbage med en ubetalt regning på 28.000 kr.

For de tre britiske og tre svenske håndværkere løb nemlig fra regningen, og de efterlod raserede værelser. Da hotelvirksomheden rettede henvendelse til håndværkervirksomheden stod det klart, at de angivne oplysninger var falske, og håbet om betaling var forsvundet.

Hoteldirektøren tilføjer, at gæsterne var iført arbejdstøj, og eftersom de ikke talte dansk, forventer han, at de vil forsøge at gentage nummeret hos andre hoteller. Derfor har han bedt HORESTA videregive denne advarsel.

Se også

Operatør holder tæt om nyt hotel i Esbjerg

Efter fusionen mellem Zleep og Core Hospitality har operatøren gjort sit indtog i Esbjerg. Selvom man ikke vil afsløre meget, spekuleres der i, at det drejer sig om et Marriott-brand, der særligt henvender sig til et ungt publikum.

Log ind