København hoteller, restauranter og caféer har stort behov for arbejdskraft. Derfor har Københavns Kommune nu igangsat en kampagne i samarbejde med blandt andre HORESTA.
Her skal de gode historier om de mange forskellige karrieremuligheder fortælles. HORESTA har været behjælpelig med cases til kommunens arbejde, og man kan blandt andet se en video med Andreas, der startede som tjener i Letz Sushi, og nu bestyrer han en restaurant.
”Der er masser af muligheder for at få et job i turisme- og oplevelseserhvervet, hvor man lever af at gøre gæster glade, samtidig med at man får et unikt sammenhold med kollegerne med spændende karrieremuligheder. Der fortæller vi i HORESTA, hver eneste gang vi får muligheden, og vi glæder os over, at denne kampagne bakker op om budskabet,” siger Annette Hyldebrandt, chef for turisme og oplevelsesøkonomi i HORESTA.
HORESTAs seneste medlemsanalyser viste, at erhvervet oplever store udfordringer i forhold til rekruttering, og konsekvensen bliver, at mange er nødt til at sige nej til omsætning.
”Det sidste erhvervet har brug for er, at manglen på gæster erstattes med mangel på hænder. Derfor skal alle gode værktøjer bringes i spil, så vi hurtigst muligt får løst rekrutteringsudfordringerne, som virksomhederne står med lige nu,” siger Annette Hyldebrandt.
HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch, roste initiativet i TV2 Lorry. Se indslaget her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025