Til trods for at efterårsferien er gået i gang, så er der langt mellem bookningerne på hotellerne i København. Derfor bakker HORESTA op om en ny Wonderful Copenhagen-kampagne, der kan bidrage til redde job i branchen.
”Gå ud, og brug hotellerne og restauranterne nu. For ellers er det altså ikke sikkert, at de er der om et år. Uanset om det er som en ekstra forkælelse i hverdagen eller en weekendtur, så få brugt feriepengene og støt lokale aktører i turismebrancen. Det er nødvendigt,” siger Kristian Nørgaard, der er politisk chefkonsulent i HORESTA til TV2 Lorry.
For at København som fremtidig turistby kan klare sig gennem krisen, er der brug for lokal opbakning med det samme, lyder det fra turistorganisationen Wonderful Copenhagen. Derfor har Wonderful Copenhagen igangsat en ny kampagne, der skal få københavnerne til at holde ferie i egen by, så længe turisterne ikke er i den danske hovedstad.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA vil komme dårligt arbejdsmiljø til livs
08-06-2023
-
Flere melder sig i debatten om begrænsning af udeservering
08-06-2023
-
Fokuserer på kongresser med langsigtet værdi
08-06-2023
-
Nødplan virker ikke: Lufthavnsforsinkelser fortsætter ind i sommerferien
08-06-2023
-
Hotelkæde udnævner erfaren profil til chef
08-06-2023
-
Kurbadshotel bryder barrierer ned: Nu strømmer de lokale til hotellets faciliteter
08-06-2023