Til trods for at efterårsferien er gået i gang, så er der langt mellem bookningerne på hotellerne i København. Derfor bakker HORESTA op om en ny Wonderful Copenhagen-kampagne, der kan bidrage til redde job i branchen.
”Gå ud, og brug hotellerne og restauranterne nu. For ellers er det altså ikke sikkert, at de er der om et år. Uanset om det er som en ekstra forkælelse i hverdagen eller en weekendtur, så få brugt feriepengene og støt lokale aktører i turismebrancen. Det er nødvendigt,” siger Kristian Nørgaard, der er politisk chefkonsulent i HORESTA til TV2 Lorry.
For at København som fremtidig turistby kan klare sig gennem krisen, er der brug for lokal opbakning med det samme, lyder det fra turistorganisationen Wonderful Copenhagen. Derfor har Wonderful Copenhagen igangsat en ny kampagne, der skal få københavnerne til at holde ferie i egen by, så længe turisterne ikke er i den danske hovedstad.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danske Hoteller udvider med ”hotelperle” i Næstved
15-04-2025
-
Aldrig har der været så mange gæster, og aldrig har hotellet i Nyborg tjent så mange penge
15-04-2025
-
Korttidsleje eksploderer
15-04-2025
-
Stjernekoks billige restaurant imponerer
15-04-2025
-
Her er programmet for Madens Folkemøde
15-04-2025
-
4 ud af 5 danskere med et Visa/Dankort kan nu betale med Dankort i Apple Pay
15-04-2025
-
Henter ny direktør med erfaring fra LEGO
15-04-2025
-
Tyskerne vil gerne til Danmark, og de vil have deres hunde med
15-04-2025