Når danskerne lægger ører til dystre pressemøder, så resulterer det i efterfølgende tøven, når det kommer til at bruge landets serverings- og overnatningssteder. Det fortæller HORESTAs politiske chefkonsulent, Kristian Nørgaard fredag morgen til DR TV Avisen.
Han håber, at denne uges restaurantkampagner som Dining Week og Dinnerdays vil vise danskerne, at de trygt kan benytte turisme- og oplevelseserhvervet.
”Det er enorm vigtigt med initiativer som disse. Omsætning falder på et tørt sted. At danskerne går ud og spiser i denne uge reder dog ikke oktober måned, men det kan måske hjælpe til, at der er færre fyringer på mandag. Det vigtigste er at få danskerne ud og vise, at det er trygt at gå på restaurant og få oplevelser. Det er professionelle rammer,” fortæller Kristian Nørgaard.
Til TV Avisen fortalte han desuden, at HORESTA har lanceret SAFE TO VISIT, som gæsterne kan navigere efter for at finde spise- og overnatningssteder, hvor der fokus på hygiejne, retningslinjerne bliver overholdt, og hvor personalet er uddannet i gældende regler.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024