Bornholm kan komme helt i front med bæredygtige spisesteder og –madoplevelser, og blive blandt de første, som får ”Grønne spisesteder”.
Sådan lyder målsætningen for et projekt, hvor det blandt andet er målet, at spisesteder skal motiveres til at opfylde de bæredygtigheds- og klimaparametre, det kræver at kunne blive godkendt som ”Green Restaurant” – en mærkningsordning, som HORESTA står bag.
Projektet finansieres blandt andet af Bornholms Regionskommune, der har bevilget 365.000 kr. over 2 år. Den øvrige finansiering kommer fra Dansk Erhvervsfremmebestyrelse og Landdistriktspuljen.
Formand Benny Schou, HORESTA Bornholm, siger:
”Branchen er trængt af Covid-19. Men jeg håber alligevel, at mange vil tage i mod projektet som en mulighed for at kigge ind i den tid, som kommer efter Covid-19. Bæredygtighed får betydning, når vores fremtidige gæster vælger spise- og overnatningssted”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026