Turisme- og oplevelseserhvervet er under et ekstremt økonomisk pres og ser derfor frem til, at regeringen i denne uge lancerer en sommerpakke, der skal sætte gang i forbruget.
Det sagde HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, i morges i forbindelse med, at TV2/Business satte fokus på det kommende udspil ved blandt andet at besøge en række turistvirksomheder, der er hårdt presset af coronakrisen.
Katia K. Østergaard gjorde opmærksom på, at de danske hoteller har fået fjernet 75 procent af deres forretningsgrundlag på grund blandt andet forsamlingsforbuddet og den meget begrænsede grænseåbning.
Derfor er der hårdt brug for akut hjælp til erhvervet. Både hvad angår initiativer, som skal sætte gang i forbruget, og en forlængelse af de eksisterende hjælpepakker, sagde Katia K. Østergaard.
Hun nævnte blandt andet HORESTAs forslag om et oplevelsesfradrag og en nedsættelse af momsen som nogle af de mest oplagte greb, når forbruget i turisme- og oplevelseserhvervet skal stimuleres.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025