Spilreklamer skal ikke længere indeholde personer under 25 år eller ’autoriteter’ med særlig indsigt i spillet, og forbrugerne skal i højere grad oplyses om mulighederne for at begrænse deres spil.

Sådan lyder nogle af initiativerne fra Spilbranchen, der vil udvide det adfærdskodeks, som virksomhederne selv er blevet enige om.

Ambitionen er at forebygge spilafhængighed. Det skal blandt andet hjælpes på vej af uddannelse af medarbejderne med kundekontakt hos udbyderne. Desuden skal det gøres obligatorisk at overvåge spillernes adfærd, som gør det muligt at forebygge afhængighed.

Spilbranchen består af alle de store operatører på det danske spilmarked. Parterne er også nået til enighed om, at markedsføringen ikke må opildne forbrugerne til spil via tilbud, der er underlagt en betydelig tidsbegrænsning og formuleringer, hvormed forbrugeren kan få en opfattelse af, at de skal skynde sig for at indløse tilbud.

HORESTA faciliterer samarbejdet for Spilbranchen.

Airbnb lancerer berømthedsoplevelser

Ved at lancere den nye Icons-kategori håber Airbnb at køre med på dette års store oplevelsestrend – og hvis den bliver relevant at tage platformen med ind i fremtiden.

Log ind