Gæsterne kan have svært ved at overskue destinationens mange tilbud, oplevelser og ligeledes gennemskue, hvilke restauranter og oplevelser, der rent faktisk er værd at bruge tid på.

For nemhedens skyld tyr mange derfor til anmeldelsesplatforme, såsom TripAdvisor, for at se andres bedømmelser af rejsemålets attraktioner og restauranter. Men platforme der bygger på antallet af anbefalinger og et gennemsnit af folks subjektive meninger tiltaler ikke alle.

Forbrugernes stigende trang til autentiske lokale oplevelser kan nemlig ikke altid tilfredsstilles af de steder, der får flest besøgende. Hos Google satser man i stedet på insiderviden fra lokale. Google Maps tester en ny funktion, der vil gøre det muligt for brugere at finde såkaldte ‘Local Guides’.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Gæster vil kunne følge de lokale guider og modtage informationer om, hvilke steder de kan lide at besøge og anbefaler i området. Lokale guider vil desuden modtage bedømmelser og have mulighed for at opnå titlen som ‘Top Guide’, hvis de bliver vurderet som aktive og troværdige af andre gæster og brugere.

Anbefalinger vil kunne findes i Google Maps’ ‘For You’ section i app’en. Google har offentliggjort, at funktionen i første omgang vil blive testet i ni forskellige byer, som inkluderer Bangkok, Delhi, London, Mexico City, New York City, Osaka, Tokyo, San Francisco og Sao Paulo.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I arbejde med lokale guider, som Google forsøger, for at give den unikke oplevelse?

Læs mere:

https://www.blog.google/products/maps/discover-newplaces-with-help-from-local-guides/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Log ind