Menneskelig kontrakt går aldrig af mode, mener Katrine Vasegaard Thomsen, der er concierge på Hotel d’Angleterre. Selvom hun er forholdsvis ny i erhvervet, så er hun allerede blevet mødt med mange specielle forespørgsler, og hun brænder for at gøre gæsternes drømme til virkelighed.

Erik Lauritsen er mere erfaren. Han har været concierge i hele 23 år, hvoraf de seneste otte har været på Radisson Collection Royal Hotel.

I det nye VISITOR er de blevet sat i stævne for at fortælle om deres oplevelser og om conciergens fremtid.

Erik Lauritsen opsummerer stillingsbetegnelsen:

”Pludselig står der en person foran os med et kæmpe problem, og så er det bare om at kridte skoene. Banen er flad. Løb!” fortæller han.

Katrine Vasegaard Thomsen har blandt andet prøvet at leje en helikopter til en familie, der ville i Legoland og samtidig undgå kø på motorvejen.

Erik Lauritsen har haft både har haft historiske personligheder og statsmænd som gæster. Han mindes dog særligt en oplevelse, hvor en gæst fik problemer med hjertet, og Erik skulle kæmpe med GDPR-regler for at få en journal fra et dansk hospital til patientens amerikanske læge, der skulle operere så snart, gæsten landede i USA. Det lykkedes, og nu siger gæstens kone, at han ikke må bo hos andre end Erik, og det lykkedes kun ved hjælp af et stærkt netværk og handlekraft.

I VISITOR-artiklen fortæller de, hvad der gør conciergen unik, og hvorfor denne jobfunktion ikke kan erstattes af en app.

Følg VISITOR og læs meget mere fra erhvervet på den nye Facebook-side for magasinet

Katrine Vasegaard Thomsen håber på - og arbejder hårdt for, at andre unge vil få øjnene op for hotel- og restauranterhvervets mange muligheder og fantastiske oplevelser. Derfor er hun ambassadør for HORESTA og 3Fs brandingkampagne Hospitality Career. Læs mere om kampagnen her.

Log ind