Kørselsplatformen Uber tester et nyt eksperiment, der skal gøre det lettere for inkarnerede madnørder at finde spændende madoplevelser. På platformen Uber Eats vil brugere kunne tilgå en service som hedder Uber Moments, der tilbyder madlavningskurser og restaurant oplevelser ud over det sædvanlige.

Blandt andet kan man prøve kræfter med at lave egne ravioli eller kinesiske dumplings eller sætte tænderne i en fem-retters nigeriansk menu.

Uber vil i deres arbejde med at være en one-stop applikation således også forsøge sig på markedet for oplevelser, og vil med deres Moments udfordre de store spillere som Viatour og AirbnbExperiences.

(artiklen fortsætter under billedet)

Med mere information, større disponible indkomster blomstrer trangen blandt rejsende for at opleve noget mere og anderledes. Respekterede vidensinstitutioner, analytikere og forretningsudviklere fra bl.a. Harvard University, McKinsey og Forbes har længe understreget at oplevelser er en god forretning. Airbnb har i fire år bygget på deres platform for oplevelser og findes nu i flere end 1000 byer og med over 40.000 unikke oplevelser.

Muligheder/perspektivering:

  • Hvad skal der til for, at I kan levere jeres oplevelser hjem til gæsten?
  • Kan I integrere madoplevelserne, så gæsterne kan gå hjem med nye kulinariske færdigheder?
  • Hvordan kan I bygge oplevelser ind i jeres produkt i en endnu større grad?

Læs mere:

https://www.forbes.com/sites/bizcarson/2019/10/25/uber-moments-cooking-class/#222a8e8f1ba5


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Markedet for hurtig mad er umætteligt

Det danske takeawaymarked har på ti år fordoblet sin omsætning fra to til fire milliarder kroner. Tendensen luner godt hos takeawayplatformenes dominerende spiller, Just Eat, som i dag sidder på en online-markedsandel på 75 procent., skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne