New Yorkerne er begyndt at søge alternativer til de larmende barer med klistrede borde. Det er in at være ædru. Det får nye beværtninger til at spire frem, hvor gæster kan nyde velsmagende alkoholfri mocktails og hænge ud uden at få hovedpine dagen derpå.

Et eksempel er den 100 pct. alkoholfrie bar Getaway, der åbnede i 2019, som udelukkende tilbyder drinks helt fri for unaturlige ingredienser og tilsætningsstoffer. Under sloganet ”Don’t drink with us!” serverer de smukke og smagfulde mocktails med navne som ”A trip to IKEA” og ”Light and stormy”.

På karaokebarer, som Juicebox Heroes og Mini Rex, har de valgt at opdele i ædru- og ikke-ædru-sektioner, så der også er mulighed for, at de afholdende kan synge med.

Fælles for de alkoholfrie barer er, at de ønsker at udfordre ideen om, at man ikke kan slå sig løs uden alkohol. I stedet fokuserer stederne på, at smagen, omgivelserne og musikken skal skabe den festlige stemning.

(artiklen fortsætter under billedet)

Siden år 2000 er der sket et 20 pct. fald i vores årlige alkoholforbrug i Europa, og dermed god grund til at holde øje med, om en alkoholfri barkultur kan være under opsejling herhjemme. Frem for alt bliver det kun vigtigere at tilbyde forbrugerne et lækkert alkoholfrit (ud)valg, når de gennemser cocktail-kortet.

Mediet Winemag.com skriver:

“Gode drinks behøver ikke indeholde alkohol, lige så vel som god mad ikke behøver at indeholde kød.”

Muligheder/perspektivering:

Hvilke alkoholfrie alternativer kan I tilbyde på menukortet?

Læs mere:

https://nypost.com/2019/04/23/nycs-sober-bar-scene-is-a-hip-oasis-for-booze-free-fun//


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne