Copenhagen Beer Week er et splinternyt og unikt initiativ, hvor der foreløbigt er mere end 40 bryggerier og ølbrands fra hele Danmark, som gået sammen om at sætte fokus på danske øl, gastronomi og bryggerkulturen i Danmark.
Copenhagen Beer Week ønsker at fremhæve det danske øl og diversiteten i den danske ølbranche med interessante events i hele København og omkreds, et centralt øl-marked på Israels Plads den 8.-9. maj samt udvalgte branchearrangementer.
Målet er på sigt at skabe Europas bedste øl-uge – og her er det afgørende, at muligst mange aktører fra restaurationsbranchen har lyst til at bidrage til at skabe et alsidigt, sjovt og spændende ugelange program
HORESTA er glad festivalpartner:
”Der er stor fokus på gastronomien i disse år, og vi tror på, at tiltag som disse kan være med til at hjælpe denne positive udvikling på vej,” siger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.
Der er sket en stor udvikling i det danske ølmarked - fra 14 danske bryggerier i år 2000 til over 200 i 2019.
Restauranter, barer og caféer har i ugen mulighed for at bidrage med events, som kan bidrage til at fremhæve det danske øl.
For at tilmelde et arrangement til det åbne program bedes I følge det her link.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025