Den hollandske hotelkæde, Zoku, er specialiseret i hotellejligheder, og det nye koncept skal nu spredes ud til flere markeder. Det sker i slutningen af 2020, hvor Københavns Ørestad bliver anden lokation for virksomheden.
”Vi glæder os meget til samarbejdet med Zoku som nyt medlem i HORESTA. Der er tale om et internationalt brand med store vækstmuligheder”, siger HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard.
Zoku er blot én af flere hollandske kæder, som er kommet til Danmark på det seneste, og samtidig har meldt sig ind i HORESTA. Tidligere har vi budt velkommen til Citizen M og Cityhub.
Zoku er japansk og betyder familie eller klan. Ambitionen i virksomheden er at tilbyde professionelle rejsende et hjem, og virksomheden beskriver hotellejlighederne som en hybrid mellem et hjem og et kontor, der er velegnet til længere ophold med alle de services, man kender fra hoteller.
(artiklen fortsætter under billedet)
Zoku åbnede for første gang i Amsterdam i 2016. Det danske kompleks af hotellejligheder bliver dog virksomhedens største. En del af virksomhedens DNA er bæredygtighed, og i 2018 opnåede Zoku B-corp-certificering.
Oplev Zoku på HORESTAs medlemsarrangement, Hotel Kickoff 2020:
Torsdag d. 12. marts 2020 kl. 9-13.30 på Charlottehaven, Østerbro
Bliv introduceret til et Zoku-værelse på 18 sekunder her:
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Hotelvæksten spreder sig til hele landet
17-01-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA melder om stærkt 2024
17-01-2025
-
Satte priserne ned med 40 procent: Tilbud har fyldt bordene på restaurant
17-01-2025
-
Djurs Sommerland fornyer sig med tidlig åbning og nye oplevelser i 2025
17-01-2025
-
Sådan fordeler internationalt turistboom sig i landets kommuner
17-01-2025
-
Fritidsjob under forvandling: Nu kan unge løse flere opgaver på hoteller og i restauranter
17-01-2025
-
Charlottehaven henter erfaren profil til lejlighedshotel
17-01-2025