Den hollandske hotelkæde, Zoku, er specialiseret i hotellejligheder, og det nye koncept skal nu spredes ud til flere markeder. Det sker i slutningen af 2020, hvor Københavns Ørestad bliver anden lokation for virksomheden.

”Vi glæder os meget til samarbejdet med Zoku som nyt medlem i HORESTA. Der er tale om et internationalt brand med store vækstmuligheder”, siger HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard.

Zoku er blot én af flere hollandske kæder, som er kommet til Danmark på det seneste, og samtidig har meldt sig ind i HORESTA. Tidligere har vi budt velkommen til Citizen M og Cityhub.

Zoku er japansk og betyder familie eller klan. Ambitionen i virksomheden er at tilbyde professionelle rejsende et hjem, og virksomheden beskriver hotellejlighederne som en hybrid mellem et hjem og et kontor, der er velegnet til længere ophold med alle de services, man kender fra hoteller.

(artiklen fortsætter under billedet)

Zoku åbnede for første gang i Amsterdam i 2016. Det danske kompleks af hotellejligheder bliver dog virksomhedens største. En del af virksomhedens DNA er bæredygtighed, og i 2018 opnåede Zoku B-corp-certificering.

Oplev Zoku på HORESTAs medlemsarrangement, Hotel Kickoff 2020:

Torsdag d. 12. marts 2020 kl. 9-13.30 på Charlottehaven, Østerbro

Bliv introduceret til et Zoku-værelse på 18 sekunder her:

Dansk rejsegruppe får 11. hotel i Østrig

SkiGroup med Højmark Rejser har fået driften af firestjernet hotel i Tyrol. Dermed har gruppen 11 hoteller i Østrig, hvoraf man ejer seks. Der kigges som noget nyt også efter hoteller i andre lande.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind