HORESTAs Safe to Visit-vejledning er virksomhedernes guide til alle gældende restriktioner og retningslinjer. Organisationen lancerede guiden i forbindelse med genåbningen af restauranterhvervet, og der har været stor opbakning på tværs af hotel-, restaurant- og turismevirksomhederne.

Og nu bliver guiden også brugt som en del af markedsføringen af landet. Både Wonderful Copenhagen og VisitDenmark har nemlig taget mærket og vejledningen til sig.

Som en del af Safe to Visit har HORESTA også lavet et e-learning-program i samarbejde med Barma. Næsten 500 virksomheder har tilmeldt sig og knap 3.000 medarbejdere har gennemført onlinekurset.

”Der har altid været en stor fokus på høj hygiejne i erhvervet, men meget naturligt opstår der mange spørgsmål under en krise, som den vi står midt i nu. Der har erhvervet taget rigtig godt imod vores Safe to Visit-initiativ, og vi glæder os over, at markedsføringsorganisationerne også kan se værdien i mærkningen til deres arbejde,” fortæller Tine Skriver, fødevarechef i HORESTA.

Hun tilføjer desuden, at HORESTAs svenske søsterorganisation har adopteret ordningen, så det nu også er at finde på hoteller og restauranter på den anden side af broen.

Tine Skriver tilføjer, at organisationen fortsætter med at opdatere vejledningen, hver gang der er ændringer fra myndighederne.

”Vi har en vejledning, som nu er blevet en del af hverdagen hos rigtig mange virksomheder, og hertil kommer vores gennemtestede e-learning-program. Vi vil fortsætte med at udvikle på indholdet, så vi stiller vores medlemmer allerbedst i kampen mod corona,” siger Tine Skriver.

Medlemmer af HORESTA kan hente materialet her.

Medlemmer er velkomne til at sende billeder af, hvordan de bruger Safe to Visit i deres virksomheder til [email protected]

headerImage

HOLD DIG OPDATERET

Start dagen med HORESTAs nyhedsbrev. Alle hverdage udsender vi rådgivning og relevante branchenyheder til din indbakke.

Blog: Nu åbner Tour-udstillingsvinduet endelig

Nu skal vi sikre, at dansk turisme fremstår så appellerende som overhovedet muligt, for i denne weekend vil kameraerne blive tændt, og linserne panorere henover alle de fantastiske ting, som Danmark har at byde på, skriver HORESTAs adm. direktør, Jannick Nytoft.

Legoland har overvundet coronakrisen

Efter et katastrofalt 2020, der bød på coronanedlukninger og et blødrødt regnskab, har 2021 vist sig væsentligt bedre for Billunds største turistattraktion, Legoland. Bundlinjen af forlystelsesparkens regnskab for det forgangne år viser et overskud på 58,5 millioner kroner efter skat, hvilket er markant bedre end 2020, da Legoland leverede et underskud på næsten 30 millioner kroner, skriver JV.dk.

Corona gav Flammen-ejer underskud, men strategien fastholdes

Coronanedlukninger i restaurationslivet smittede af på bundlinjen hos ejeren bag restaurantkæden Flammen. Det viser 2021-regnskabet for holdingselskabet bag Flammen-restauranterne, Rosendal og Sunddal Holding ApS, fortæller FødevareWatch.dk.

Log ind