HORESTAs Safe to Visit-vejledning er virksomhedernes guide til alle gældende restriktioner og retningslinjer. Organisationen lancerede guiden i forbindelse med genåbningen af restauranterhvervet, og der har været stor opbakning på tværs af hotel-, restaurant- og turismevirksomhederne.

Og nu bliver guiden også brugt som en del af markedsføringen af landet. Både Wonderful Copenhagen og VisitDenmark har nemlig taget mærket og vejledningen til sig.

Som en del af Safe to Visit har HORESTA også lavet et e-learning-program i samarbejde med Barma. Næsten 500 virksomheder har tilmeldt sig og knap 3.000 medarbejdere har gennemført onlinekurset.

”Der har altid været en stor fokus på høj hygiejne i erhvervet, men meget naturligt opstår der mange spørgsmål under en krise, som den vi står midt i nu. Der har erhvervet taget rigtig godt imod vores Safe to Visit-initiativ, og vi glæder os over, at markedsføringsorganisationerne også kan se værdien i mærkningen til deres arbejde,” fortæller Tine Skriver, fødevarechef i HORESTA.

Hun tilføjer desuden, at HORESTAs svenske søsterorganisation har adopteret ordningen, så det nu også er at finde på hoteller og restauranter på den anden side af broen.

Tine Skriver tilføjer, at organisationen fortsætter med at opdatere vejledningen, hver gang der er ændringer fra myndighederne.

”Vi har en vejledning, som nu er blevet en del af hverdagen hos rigtig mange virksomheder, og hertil kommer vores gennemtestede e-learning-program. Vi vil fortsætte med at udvikle på indholdet, så vi stiller vores medlemmer allerbedst i kampen mod corona,” siger Tine Skriver.

Medlemmer af HORESTA kan hente materialet her.

Medlemmer er velkomne til at sende billeder af, hvordan de bruger Safe to Visit i deres virksomheder til [email protected]

Kokkesucces tiltrækker købestærke turister

I denne uge fik VisitDenmark endnu en stor bedrift at markedsføre dansk gastronomi på, da Brian Mark Hansen og Elisabeth Madsen vandt Bocuse d’Or, det uofficielle verdensmesterskab for kokke.

Log ind