Campingpladser er ofte kendetegnet ved naturskønne beliggenheder og glade gæster. Men mange har også miljøbevidsthed dybt integreret i deres virksomheds-DNA. Det kan campingpladserne snart bryste sig med, når Green Key lancerer søsterordningen Green Camping.
Seks virksomheder har allerede levet op til kravene, da de var Green Key-certificerede, så startskuddet til ordningen har således allerede lydt. Og sekretariatschef i Green Key & miljøchef i HORESTA, Mikal Holt Jensen, glæder sig til at få endnu flere campingpladser med på ordningen.
”Bæredygtighed var det helt store fokus i turisme- og oplevelseserhvervet, inden coronaen ramte, og det er vi ikke i tvivl om vil blive tilfældet igen, når turisternes rejsemønstrene igen finder tilbage til noget, der minder om normalen,” siger han, og fortsætter:
”Når vi lancerer Green Camping er det både for at anerkende de virksomheder, der gør noget for miljøet, og for at give gæsterne et letafkodeligt mærke at navigere efter. Det har været efterspurgt af både virksomheder og rejsende, og det glæder os nu at kunne imødekomme den efterspørgsel,” siger Mikal Holt Jensen.
For at bliver Green Camping-certificeret skal man leve op til en række krav, der blandt andet omfatter miljøledelse, rengøring, vandforbrug, fødevarer, energiforsyning og affaldshåndtering m.m.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Den nye registreringspligt – hvad betyder det?
01-12-2023
-
HORESTAs december: 24 ønsker på 24 dage
01-12-2023
-
Nu bliver livet lettere for de erhvervsdrivende
01-12-2023
PRESSEKLIP
-
Socialdemokratiet trækker sig endeligt fra begrænsning af udeservering
01-12-2023
-
Overnatningssted knækket af Booking.com
01-12-2023
-
Torvehallerne i Vejle fordobler sidste års rekordresultat
01-12-2023
-
Flertal støtter afgift på turisme
01-12-2023
-
Kokkelandsholdet inviterer til kvalifikationsrunde
01-12-2023