HORESTAs Normtalsanalyse har længe været den mest detaljerede gennemgang af hotelerhvervet i Danmark, og nu er en ny analyse snart på gaden, denne gang under navnet ’Hotel Market Report’.

Flere end 200 hotelvirksomheder har delt deres nøgletal og regnskaber, hvilket danner et solidt grundlag for en analyse og et værktøj, som er til gavn for alle i erhvervet, lyder det fra HORESTAs udviklingschef Benedikte Rosenbrinck.

”Vi oplever en stor opbakning til denne analyse i erhvervet. Hotellerne bruger bl.a. rapporten til at lægge budgetter og måle deres egen drift op mod erhvervet. Her kommer det tydeligt til udtryk, hvis man har for høje udgifter til råvarer eller personale, og om virksomheden præsterer et overskud over eller under det typiske niveau for konkurrenterne i erhvervet”, fortæller udviklingschef Benedikte Rosenbrinck.

For at skabe et rådgivningsværktøj, der er anvendeligt for alle, er hotellerne inddelt i forskellige kategorier efter fx omsætning, og hvorvidt de har restaurant. Desuden er der en særlig kategori med fokus på kursus- og konferencecentrene.

HORESTAs hotelekspert, Benedikte Rosenbrinck, præsenterer hovedkonklusionerne fra rapporten for både medlemmer, ikke-medlemmer og øvrige interessenter på to seminarer, som vi har valgt at kalde Hotel Market Insights. Her vil det også være muligt at høre en række eksterne talere, som giver deres syn på erhvervets udvikling.

Du kan tilmelde dig her:

7. oktober, Best Western Plus Hotel Fredericia, kl. 9.00 – 13.30

10. oktober, DGI Byen København, kl. 9.00 – 13.30

For yderligere information kontakt:

Benedikte.jpg
Udviklingschef, Phd.
Benedikte Rosenbrinck

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne