Hotel Market Report er HORESTAs nye hotelanalyse. Med dette værktøj kan erhvervets virksomheder blandt andet lægge budgetter og måle deres egen drift op mod erhvervet. Analysens konklusioner vil blive præsenteret på to seminarer.

Mandag den 7. oktober hos Best Western Plus Hotel Fredericia, Fredericia kl. 9.00 – 13.30

Torsdag den 10. oktober hos DGI-byen, København, kl. 9.00 – 13.30

Her har HORESTA også fornøjelsen af at kunne præsentere en række talere. Blandt dem er de to økonomer Søren Vestergaard Kristensen fra Sydbank og Las Olsen fra Danske Bank, som vil holde oplæg i hhv. Fredericia og DGI-Byen.

For sagen er den, at dansk økonomi har oplevet et solidt opsving gennem de seneste år, hvilket hoteller, restauranter og resten af oplevelseserhvervet har nydt godt af, men øget international usikkerhed har skabt en risiko for opbremsning eller en krise i den globale økonomi.

De to økonomer vil give sit bud på, hvordan dansk økonomi og danskernes forbrug er rustet til de kommende år.

Få unik brancheindsigt på seminarer

HORESTA har i Hotel Market Report analyseret regnskaberne fra hoteller, kroer og konferencecentre, og set nærmere på tendenserne i omsætning, efterspørgsel og indtjening. Vi har ændret navnet af Normtalsanalysen til Hotel Market Report, da det denne gang kun er nøgletal for de danske hoteller.

Hotel Market Insights henvender sig til alle med interesse for hotelerhvervets udvikling, herunder leverandører, banker, revisorer, konsulenter, kommende iværksættere og ikke mindst branchens virksomheder.

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne