I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere af gæsterne betragter sig selv som fleksitarer.
I dag er det 2-3 pct. af kædens burgersalg, der kommer fra vegetarmulighederne på menuen. Men det stopper ikke her fortæller Mads Friis til Visitor:
”Vi er i fuld gang med at se på nye og flere vegetariske alternativer, så vi er klar til fremtiden. Det er kommet for at blive. Jeg kan slet ikke forestille mig andet. Og vores indsats på området er ikke bare en gimmick. Vi tager det virkelig seriøst. Hvis vi skal forblive relevante, er vi nødt til at være mega skarpe på det grønne. Og vi er kun lige begyndt”, fortæller McDonald’s’ adm. direktør.
I Visitor kan du også læse om strategien i den voksende pizzakæde Gorm’s, og hvilke ambitioner den svenske hotelkæde Ligula har for det danske marked. Hotelvirksomheden er nu oppe på fem københavnerhoteller.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danske Hoteller udvider med ”hotelperle” i Næstved
15-04-2025
-
Aldrig har der været så mange gæster, og aldrig har hotellet i Nyborg tjent så mange penge
15-04-2025
-
Korttidsleje eksploderer
15-04-2025
-
Stjernekoks billige restaurant imponerer
15-04-2025
-
Her er programmet for Madens Folkemøde
15-04-2025
-
4 ud af 5 danskere med et Visa/Dankort kan nu betale med Dankort i Apple Pay
15-04-2025
-
Henter ny direktør med erfaring fra LEGO
15-04-2025
-
Tyskerne vil gerne til Danmark, og de vil have deres hunde med
15-04-2025