I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere af gæsterne betragter sig selv som fleksitarer.
I dag er det 2-3 pct. af kædens burgersalg, der kommer fra vegetarmulighederne på menuen. Men det stopper ikke her fortæller Mads Friis til Visitor:
”Vi er i fuld gang med at se på nye og flere vegetariske alternativer, så vi er klar til fremtiden. Det er kommet for at blive. Jeg kan slet ikke forestille mig andet. Og vores indsats på området er ikke bare en gimmick. Vi tager det virkelig seriøst. Hvis vi skal forblive relevante, er vi nødt til at være mega skarpe på det grønne. Og vi er kun lige begyndt”, fortæller McDonald’s’ adm. direktør.
I Visitor kan du også læse om strategien i den voksende pizzakæde Gorm’s, og hvilke ambitioner den svenske hotelkæde Ligula har for det danske marked. Hotelvirksomheden er nu oppe på fem københavnerhoteller.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA-formand genvalgt for to år
07-06-2023
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Radikale: Det er ikke en hovedstad værdig at begrænse udeservering
07-06-2023
-
HORESTA til debat: Selvfølgelig er vi interesserede i at få mere lokalt grønt og frugt ind
07-06-2023
-
Endnu et parti sår tvivl om forbud mod udeservering
07-06-2023
-
Fortsat en dårlig forretning at være verdens bedste restaurant
07-06-2023
-
Røde tal hos selskab bag restaurantkæde
07-06-2023
-
Køkkenchefs kogebog kåret som verdens bedste
07-06-2023