I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere af gæsterne betragter sig selv som fleksitarer.
I dag er det 2-3 pct. af kædens burgersalg, der kommer fra vegetarmulighederne på menuen. Men det stopper ikke her fortæller Mads Friis til Visitor:
”Vi er i fuld gang med at se på nye og flere vegetariske alternativer, så vi er klar til fremtiden. Det er kommet for at blive. Jeg kan slet ikke forestille mig andet. Og vores indsats på området er ikke bare en gimmick. Vi tager det virkelig seriøst. Hvis vi skal forblive relevante, er vi nødt til at være mega skarpe på det grønne. Og vi er kun lige begyndt”, fortæller McDonald’s’ adm. direktør.
I Visitor kan du også læse om strategien i den voksende pizzakæde Gorm’s, og hvilke ambitioner den svenske hotelkæde Ligula har for det danske marked. Hotelvirksomheden er nu oppe på fem københavnerhoteller.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Booking.com udbetaler penge til hotelejere
29-09-2023
-
HORESTA truer nu Booking.com: Betal de danske hoteller inden for to dage, eller vi lægger sag an
29-09-2023
-
Nu ruller millionerne fra bookingkæmpe endelig
29-09-2023
-
Investerer 30 millioner i ny forlystelse: Sommerland vil have endnu flere danske og udenlandske turister
29-09-2023
-
Milliardhandel aflyst: EU forbyder Booking.com at opkøbe platform
29-09-2023
-
Branchestatus: Coronagælden er betalt og konkursbølgen aflyst
29-09-2023