I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere af gæsterne betragter sig selv som fleksitarer.

I dag er det 2-3 pct. af kædens burgersalg, der kommer fra vegetarmulighederne på menuen. Men det stopper ikke her fortæller Mads Friis til Visitor:

”Vi er i fuld gang med at se på nye og flere vegetariske alternativer, så vi er klar til fremtiden. Det er kommet for at blive. Jeg kan slet ikke forestille mig andet. Og vores indsats på området er ikke bare en gimmick. Vi tager det virkelig seriøst. Hvis vi skal forblive relevante, er vi nødt til at være mega skarpe på det grønne. Og vi er kun lige begyndt”, fortæller McDonald’s’ adm. direktør.

I Visitor kan du også læse om strategien i den voksende pizzakæde Gorm’s, og hvilke ambitioner den svenske hotelkæde Ligula har for det danske marked. Hotelvirksomheden er nu oppe på fem københavnerhoteller.

Læs hele Visitor her.

HORESTA diskuterede erhvervets mærkesager med medlemmer af Europa-Parlamentet

En stor del af erhvervets rammevilkår afgøres ved den politik, der kommer fra Christiansborg, men indflydelsen fra Europa-Parlamentet og Bruxelles er også af afgørende betydning for hotellerne og restauranternes virke. Derfor er HORESTA en del af den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen også sidder for bordenden.

Slut med gratis bæreposer

Snart er det slut med de tynde plastikposer til pizzaæskerne, og når du vil have en bærepose i butikkerne, så kommer det til at koste mindst fire kroner.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne