Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.
Costa Coffee har derfor udviklet en genanvendelig to-go-kaffekop, ved navn Clever Cup, der har en kontaktløs betalingsfunktion. Den kan sættes op til en betalingsapp, som forbrugerne løbende kan tanke op. Costa Coffee gør det således hurtigt og nemt for kunderne at fylde koppen op, når de er på farten, og gæsten kan samtidigt nemt springe køen over, fordi betalingen foregår ved kaffemaskinen.
(artiklen fortsætter under billedet)
Kæden har sågar valgt at udvide konceptet, så kunderne ikke kun kan bruge Clever Cup i en Costa Coffee-kæde, men også i hvilken som helst anden kaffebar, der har et kontaktløst betalingssystem.
Muligheder/perspektivering:
Hvordan kan I gøre gæsteoplevelsen nemmere for jeres kunder, samtidigt med at løsningen er både bæredygtig og en god forretning?
Læs mere:
https://www.costa.co.uk/responsibility/our-cups/
Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025