TV2/News satte her til morgen fokus på det voksende marked for take away-mad i Danmark og citerede i den forbindelse en undersøgelse fra HORESTA, der viser, at danskerne i 2017 bestilte take away over 40 millioner gange.

Flere store spillere som Wolt og Hungry.dk er de senere år gået ind på markedet, og senest er Waiteer begyndt at bringe ud i Jylland med ambitioner om at blive landsdækkende i 2020.

HORESTAs medlemschef, Nadeem Wasi, deltog i morgenens dækning. Han vurderede, at markedet er vokset yderligere siden 2017.

I indslaget blev han spurgt, om take away-omsætningen reelt øger omsætningen, eller om gæsterne nu blot henter maden hjem i stedet for at spise ude.

”Det er klart, at en del af gæsterne ville være kommet i forvejen. Men det er også nye kundesegmenter, man får adgang til”, sagde Nadeem.

Han understregede, at det er afgørende for at klare sig på markedet, at man leverer et produkt, der kvalitetsmæssigt kan matche restaurantproduktet.

Senere på morgenen deltog Restaurant Flammen også i dækningen af take away-markedet. Kæden har ti års jubilæum i dag, og adm. direktør, Piet Klein, fortalte i indslaget, at Flammen er på vej ind på take away-markedet i en lang række byer efter at have kørt ordningen som et forsøg i Næstved.

Svensk musik-restaurant har indtaget København

Nu er der åbnet en helt særlig svensk restaurant midt i København ved navn Perssons Mat & Musik, skriver MigOgKbh.dk.
Svenskeren bag hedder Peter Persson og er tidligere musical performer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne