TV2/News satte her til morgen fokus på det voksende marked for take away-mad i Danmark og citerede i den forbindelse en undersøgelse fra HORESTA, der viser, at danskerne i 2017 bestilte take away over 40 millioner gange.
Flere store spillere som Wolt og Hungry.dk er de senere år gået ind på markedet, og senest er Waiteer begyndt at bringe ud i Jylland med ambitioner om at blive landsdækkende i 2020.
HORESTAs medlemschef, Nadeem Wasi, deltog i morgenens dækning. Han vurderede, at markedet er vokset yderligere siden 2017.
I indslaget blev han spurgt, om take away-omsætningen reelt øger omsætningen, eller om gæsterne nu blot henter maden hjem i stedet for at spise ude.
”Det er klart, at en del af gæsterne ville være kommet i forvejen. Men det er også nye kundesegmenter, man får adgang til”, sagde Nadeem.
Han understregede, at det er afgørende for at klare sig på markedet, at man leverer et produkt, der kvalitetsmæssigt kan matche restaurantproduktet.
Senere på morgenen deltog Restaurant Flammen også i dækningen af take away-markedet. Kæden har ti års jubilæum i dag, og adm. direktør, Piet Klein, fortalte i indslaget, at Flammen er på vej ind på take away-markedet i en lang række byer efter at have kørt ordningen som et forsøg i Næstved.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny frist for kollektivt søgsmål mod Booking.com
30-07-2025
-
Turismetrends: Sådan rejser europæerne i 2025
30-07-2025
PRESSEKLIP
-
Bellagroup har udpeget ny direktør
30-07-2025
-
Fusion og rebranding præger resultat hos Core Hospitality
30-07-2025
-
Ny hotelchef skal styrke Copenhagen Plaza efter renovering
30-07-2025
-
Minister: Møns Klint kan tiltrække flere turister
30-07-2025
-
Green Key skaber øget interesse for Hotel Pejsegården
30-07-2025
-
TV2-serie vækker historisk interesse og løfter museum i Jelling
30-07-2025
-
Elever imponerer med sommerrestaurant på Severin
30-07-2025
-
Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage
30-07-2025