Virksomheden Open Fortune printer reklamer på bagsiden af de vise beskeder, du finder i en fortune cookie, der typisk serveres efter et måltid på en kinesisk restaurant.

Virksomheden giver restauranter mulighed for at få deres logo, virksomhedens navn eller reklame for brandet bag på papir-slippen i cookien, som ifølge statistik på Open Fortunes hjemmeside har en åbningsrate på 98 pct.

Den amerikanske virksomhed har dannet partnerskab med over 40.000 kinesiske restauranter i USA.

Virksomheden Capital One er en af de brands, som har benyttet sig af muligheden for at ramme et potentielt større publikum. Traditionelt er en fortune cookie forbundet med troen på, at der ligger en dybere mening bag, at man har modtaget netop den konkrete cookie med et konkret lykkebringende budskab, ligesom budskabet deles med de mennesker, man omgiver sig med i det øjeblik, man får den.

(artiklen fortsættes under billedet)

 Med en virksomheds logo eller reklame printet på bagsiden af dette budskab, opstår sandsynligheden for at brandet kobles til det konkrete budskab, samtidigt med at der skabes en naturlig samtale om brandet eller virksomheden.

Ligeledes kræver det ikke meget af modtageren, der ikke skal klikke sig gennem flere sites for at nå reklamen, men i stedet eksponeres for brandet tilfældigt. Denne form for alternativ markedsføring giver værdi til virksomheder, der ønsker at booste deres brand.

Muligheder/perspektivering:

Hvilke mulige samarbejdspartnere/brands kan inkorporeres i gæsternes oplevelser i hos jeres virksomhed?

Hvordan kan virksomhedens service eksponeres på alternative måder for kunden?

Læs mere:

http://openfortunemedia.com/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne