Virksomheden Open Fortune printer reklamer på bagsiden af de vise beskeder, du finder i en fortune cookie, der typisk serveres efter et måltid på en kinesisk restaurant.

Virksomheden giver restauranter mulighed for at få deres logo, virksomhedens navn eller reklame for brandet bag på papir-slippen i cookien, som ifølge statistik på Open Fortunes hjemmeside har en åbningsrate på 98 pct.

Den amerikanske virksomhed har dannet partnerskab med over 40.000 kinesiske restauranter i USA.

Virksomheden Capital One er en af de brands, som har benyttet sig af muligheden for at ramme et potentielt større publikum. Traditionelt er en fortune cookie forbundet med troen på, at der ligger en dybere mening bag, at man har modtaget netop den konkrete cookie med et konkret lykkebringende budskab, ligesom budskabet deles med de mennesker, man omgiver sig med i det øjeblik, man får den.

(artiklen fortsættes under billedet)

 Med en virksomheds logo eller reklame printet på bagsiden af dette budskab, opstår sandsynligheden for at brandet kobles til det konkrete budskab, samtidigt med at der skabes en naturlig samtale om brandet eller virksomheden.

Ligeledes kræver det ikke meget af modtageren, der ikke skal klikke sig gennem flere sites for at nå reklamen, men i stedet eksponeres for brandet tilfældigt. Denne form for alternativ markedsføring giver værdi til virksomheder, der ønsker at booste deres brand.

Muligheder/perspektivering:

Hvilke mulige samarbejdspartnere/brands kan inkorporeres i gæsternes oplevelser i hos jeres virksomhed?

Hvordan kan virksomhedens service eksponeres på alternative måder for kunden?

Læs mere:

http://openfortunemedia.com/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne