I New York, San Francisco og Los Angeles sælger Whisperlodge oplevelser, der får gæsternes krop og sind til at slappe af ved at tilbyde individuelle eller gruppe-sessioner, der tager dem på en sensorisk rejse.

Her kan de blandt andet slappe af til lyden af hvisken i øret, eller papir der krølles sammen, få børstet deres hår eller få sprøjtet rosenvand let på ansigtet. Omdrejningspunktet for Whisperlodge er forskellige sensoriske oplevelser.

Særligt de auditive sensoriske oplevelser er de senere år blevet et kendt fænomen, kaldt ASMR - autonomous sensory meridian response. På YouTube findes der tusindvis af ASMR-videoer med forskellige lydeffekter, der kan have en beroligende effekt på mennesker, som for eksempel lider af søvnproblemer eller stress i hverdagen. Whisperlodge er de første til at tilbyde disse ASMR-oplevelser in real life.

(artiklen fortsætter under billedet)

Kunstudstillingen Avant-Garden af hollandske studio Polymorf tilbyder ligeledes en oplevelse, der taler til alle sanser. Udstillingen er udviklet i samarbejde mellem forskere og parfume-udviklere for at udforske betydningen af blandt andet lugte i en tech-domineret fremtid. Gæsterne får i en af udstillingerne et bind for øjnene, et trådnet for munden og høretelefoner på, mens de ligger i en lukket boks, der skifter i temperatur og udskiller forskellige duftende dampe. Denne multi-sensoriske oplevelse kaldes Cosmic Sleep.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan jeres virksomhed give gæsterne en mere sensorisk og/eller afslappende oplevelse under deres ophold?

Læs mere:

https://whisperlodge.nyc

http://www.polymorf.nl/about/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne