Konkurrencen på bookingmarkedet er hård, og det bliver til stadighed vigtigere at skille sig ud og vise, at man er relevant for rejsende/gæster. Airbnb har tidligere haft succes med at implementere ekstraydelser i deres service som f.eks. muligheden for at reservere bord på den lokale restaurant, ligesom de i 2017 lancerede Airbnb Magazine, der har mere end en million læsere verden over. Nu vil Airbnb satse på markedsføring via tv- og streaming-markedet.

Medarbejdere fra Airbnb har for nyligt udtalt til Reuters, at de i de seneste tre år har arbejdet på idéer omkring at skabe og distribuere kortfilm, dokumentarer og tv-serier, der skal vise Airbnb-hjem verden over samt værter og gæster - og video-indholdet skal produceres fra eget studie.

Håbet er, at satsningen på at bevæge sig ind på video streamingmarkedet vil promovere rejser og dermed også booking-platformen.

Airbnb har tidligere været med i udviklingen af Apples tv-show “Home”, ligesom de også har haft en finger med udviklingen af dokumentaren “Gay Chorus Deep South”, som havde premiere på dette års Tribeca Film Festival.

Der er endnu ikke sat en fast dato på, hvornår Airbnb’s satsning på tv-markedet vil foregå.

Muligheder/perspektivering:

  • Hvordan kan jeres virksomhed benytte nye medier til at vise jer frem?
  • Hvordan skal jeres produkt se ud for at blive vist i kanaler som Netflix, Apple tv og lignende?

Læs mere:


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Aftale om Airbnb-udlejning er historisk

Gennem mange år har Airbnb fået fuldstændig frie rammer til at lade forretningen vokse på det danske marked. Under dække af at der er tale om deleøkonomi, har man skabt sig et unikt råderum, der stort set har været uden regulering.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne