Konkurrencen på bookingmarkedet er hård, og det bliver til stadighed vigtigere at skille sig ud og vise, at man er relevant for rejsende/gæster. Airbnb har tidligere haft succes med at implementere ekstraydelser i deres service som f.eks. muligheden for at reservere bord på den lokale restaurant, ligesom de i 2017 lancerede Airbnb Magazine, der har mere end en million læsere verden over. Nu vil Airbnb satse på markedsføring via tv- og streaming-markedet.

Medarbejdere fra Airbnb har for nyligt udtalt til Reuters, at de i de seneste tre år har arbejdet på idéer omkring at skabe og distribuere kortfilm, dokumentarer og tv-serier, der skal vise Airbnb-hjem verden over samt værter og gæster - og video-indholdet skal produceres fra eget studie.

Håbet er, at satsningen på at bevæge sig ind på video streamingmarkedet vil promovere rejser og dermed også booking-platformen.

Airbnb har tidligere været med i udviklingen af Apples tv-show “Home”, ligesom de også har haft en finger med udviklingen af dokumentaren “Gay Chorus Deep South”, som havde premiere på dette års Tribeca Film Festival.

Der er endnu ikke sat en fast dato på, hvornår Airbnb’s satsning på tv-markedet vil foregå.

Muligheder/perspektivering:

  • Hvordan kan jeres virksomhed benytte nye medier til at vise jer frem?
  • Hvordan skal jeres produkt se ud for at blive vist i kanaler som Netflix, Apple tv og lignende?

Læs mere:


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Levende havne med tilbud til turister: Kommuner får nu bedre mulighed for at udvikle arealer

Nu bliver der bedre mulighed for at opføre en butik eller en restaurant på 111 arealer ved havne i hele landet, hvor strandbeskyttelsen bliver ophævet. Den har hidtil betydet, at arealerne som hovedregel ikke må bebygges inden for 300 meter fra stranden. De 111 arealer ligger i sammenhæng med bebyggelse og rummer ikke væsentlige naturværdier. Derfor ophæver miljøministeren strandbeskyttelsen helt 55 steder og delvist 56 steder. I alt havde 47 kommuner søgt om ophævelse ved 166 lokaliteter.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne