Gæster kan i dag nemt finde information om, hvor, hvornår og hvordan de ønsker at rejse, når de skal på ferie. Derfor er flere rejseselskaber begyndt at fokusere på, hvorfor vi rejser i forsøget på at skabe mere meningsfulde og unikke rejser, der er tilpasset den enkeltes ønsker og behov.

Gennem interviews og personlighedstests afsløres det, hvilke værdier man vægter højt, og hvad man inspireres og motiveres af, og på denne måde kan rejseselskaber skræddersy en unik rejse, der vil imødekomme og opfylde den rejsendes hvorfor-præferencer.

(artiklen fortsætter under billedet)

Rejsebureauer som Pack+Go tilbyder for eksempel surprise vacation – de booker din rejse for dig og klarer alt det praktiske. Det eneste du skal gøre er at møde op i lufthavnen, og sådan starter den skræddersyede ferie. Den rejsende afgiver information om budget, datoer man kan rejse på, personlig information og andre præferencer som ønskede aktiviteter.

Derefter skræddersyer Pack+Go din rejse, sender information om vejrforhold og forslag til, hvad man bør pakke - og først på afrejsedagen, når personen står i lufthavnen ved han eller hun, hvor de skal hen.

Muligheder/perspektivering:

  • Hvordan vil jeres produkt se ud, hvis I designer det efter kundens/gæstens ”hvorfor”, altså vedkommendes bevæggrund?
  • Hvordan kan I tilbyde positive overraskelser i jeres produkter/services? Måske endda personlige?

Læs mere:


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Airbnb lancerer dyrevenlig oplevelseskategori

Dyreoplevelser er mere end bare en selfie med en hund eller en kattevideo på nettet. Derfor vil Airbnb bringe dyr og mennesker tættere sammen med en ny kategori i deres oplevelsesunivers, skriver Skift.com.

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Ny oplevelsespark bliver slaraffenland for naturelskere

På skuldrene af en mere og mere ophedet debat om bæredygtighed og ansvarlig adfærd, så de kommende generationer også kan nyde godt af naturen, åbner verdens første tema-, forlystelses- og oplevelsespark af sin art på det, der en gang var havbund og indtil for et par år siden blot var nogle flade marker uden for Ringkøbing på vejen mod Søndervig. Navnet på parken er Naturkraft, skriver EB.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne