Det er ikke nogen traditionel udstilling, når den hollandske designer Marije Vogelzang byder sine gæster velkommen til udstillingen ved navn Seeds.

Her starterbesøget nemlig med at gæsterne skal vælge mellem to frø, som de skal sluge, hvorefter ‘frøet’ starter sin fortælling om dens livscyklus gennem et headsæt. Gæsternes lugtesans bliver ligeledes pirret i kunstinstallationen, da fladbrød bages og stilles frem, ligesom gæsterne opfordres til at ‘fodre’ hinanden med snacks, drikke vand af en fontæne og så videre og så videre. Både lytte-, lugte-, smags- og følesansen bliver stimuleret i denne udstilling med fokus på mad.

(artiklen fortsætter efter billedet)

Designeren illustrerer med denne kunstinstallation en anderledes madoplevelse, der åbner op for alle sanser og dermed refleksion over anderledes perspektiver på mad, end man måske måtte have. Det kan potentielt give gæster en stærkere kulturel oplevelse med maden, når der opfordres til at flere sanser stimuleres - faktisk husker mennesker også bedre, når de får koblet deres oplevelser til flere af sanserne.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan jeres virksomhed skabe mere sensoriske madoplevelser for gæsterne, i stedet for blot at servere den færdige ret, som man plejer?

Kan I skabe rammerne for, hvordan jeres gæster skal spise maden, så de får en anderledes oplevelse med maden?

Læs mere:

http://marijevogelzang.nl/

https://www.dezeen.com/2019/01/24/marije-vogelzang-seeds-caesarstone-ids-toronto/#disqus_thread


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Guide: Sådan dokumenterer du økologi i din virksomhed

Flere og flere kunder efterspørger økologi, når måltidet skal bestilles. Det gælder i alt fra restauranten og caféen til konferencecentreret og i morgenmadsbuffeten på hotellet. Og virksomhederne kan nemt reklamere med det, så længe de holder økoregnskab, lyder det fra HORESTAs fødevarechef Tine Skriver i det nye Visitor-magasin.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne