Forbrugere er i dag i højere grad blevet optaget af at have en sund livsstil og de kræver individualiserede tilbud. Storproducenten af mad- og drikkevarer, Nestlé, melder sig nu ind i kampen om at imødekomme dette, gennem big data, kunstig intelligens og DNA-tests.

Programmet hedder Nestlé Wellness Ambassador og er særligt rettet mod japanske forbrugere. Udover at sende billeder af sin kost via appen Line, har forbrugeren ligeledes mulighed for at få tilsendt et home-kit til at tage og indsende blod- og DNA-prøver, der vil screene for kolesteroltal og diabetes.

Herefter modtager forbrugeren særligt individualiserede kosttilskud og næringsholdige kapsler til at lave te og smoothies samt vitamin-snacks. Programmet koster omkring $600 om året og er udviklet i samarbejde med japanske Genesis Healthcare, der tester og forsker i genetik.

(artiklen fortsætter under billedet)

På samme måde kan brugerne indsende en blodtest til virksomheden Baze, som ud fra denne udvikler en detaljeret rapport, der fortæller om deres krop for eksempel mangler magnesium eller Omega 3.

Baze-brugerne modtager ligeledes en individuel tilrettelagt kostplan samt et bud på de mest optimale vitaminpiller for netop dem.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan jeres virksomhed tilbyde skræddersyede ydelser til gæsterne, der har ambition om at være den bedste (målbare)version af dem selv?

Læs mere:

http://genesis-healthcare.asia/nestle-japan-started-a-new-service-for-its-nestle-wellness-ambassador-program-incorporating-genelife-from-28th-of-may-2018/

https://www.baze.com/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Madens Folkemøde vælger ny bestyrelsesformand

Tidligere borgmester i Lejre Mette Touborg, der har rødder i det vestjyske landbrugsland, er blevet valgt som ny bestyrelsesformand i Foreningen Madens Folkemøde, skriver FødevareWatch.dk.

Burger King lancerer kødfri kæmpesucces i Danmark

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne