Medier over hele verden har dækket historien om, at restaurantkæden Taco Bell i denne uge åbnede for booking til deres første hotel. Resortet ligger i Palm Springs, hvor Taco Bell giver deres gæster mulighed for at fordybe sig i oplevelsen i alle aspekter af hotellet. Gæster, og fans af Taco Bells, vil kunne smelte som en Cheesy Gordita under Palm Springs-solen, mens de flyder dagen væk på en hot sauce-lignende oppustelig madras i poolen. Til den sene sult er Taco Bells Nacho Fries kun et room service opkald væk.

Ideen til hotellet opstod på baggrund af Taco Bell i Las Vegas der i 2017 begyndte at foretage vielser i deres Cantina-restaurant. Ja, faktisk er der indtil videre 165 par, der er blevet gift i en Taco Bell.

Taco Bell forsøger at flytte deres brand væk fra at være fast food-oplevelse, og derudover vil hotellet formentlig være en overdådighed af instagram-potentiale for gæster og medier.

Det er selvfølgelig et PR-stunt, og hotellet er kun åbent i fire dage, og der er kun 70 værelser.

"Ideen om at lade folk få en fuldstændig oplevelse og fordybe sig i alle aspekter af Taco Bell-livsstilen gav os ideen til at lave et hotel”, fortæller Taco Bells chief global brand officer Marisa Thalberg til Business Insider.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan jeres virksomhed udnytte lokalerne til mere og andet end bare serveringer? Bryllupper kræver jo ikke nødvendigvis romantiske omgivelser.

Hvordan kan I lave et samarbejde med at helt andet brand, så I får mulighed for anderledes eksponering?

Hvordan kan I benytte kreative fortolkninger for at få jeres brand bredere ud i sommerlandet?

Læs mere:

https://www.tacobell.com/the-bell-hotel/index.html


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Undersøgelse: Så mange gæster stjæler hotelmadrasser

Det hører ikke til sjældenhederne, at gæsterne tager toiletartikler med sig fra hotelværelserne, men en ny rundspørge viser, at det ikke bliver ved det. Hoteller har mistet madresser, kunst, kaffemaskiner og meget mere, skriver Independent.co.uk.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Dansk topdirektør stoppet i international hotelkæde

Et år efter han begyndte som Senior Vice President for de foreløbig 35 Clarion-hoteller, et af de tre varemærker under Petter Stordalens hotelkoncern Nordic Choice Hotels, er danske Christen Bagger netop stoppet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne