Medier over hele verden har dækket historien om, at restaurantkæden Taco Bell i denne uge åbnede for booking til deres første hotel. Resortet ligger i Palm Springs, hvor Taco Bell giver deres gæster mulighed for at fordybe sig i oplevelsen i alle aspekter af hotellet. Gæster, og fans af Taco Bells, vil kunne smelte som en Cheesy Gordita under Palm Springs-solen, mens de flyder dagen væk på en hot sauce-lignende oppustelig madras i poolen. Til den sene sult er Taco Bells Nacho Fries kun et room service opkald væk.
Ideen til hotellet opstod på baggrund af Taco Bell i Las Vegas der i 2017 begyndte at foretage vielser i deres Cantina-restaurant. Ja, faktisk er der indtil videre 165 par, der er blevet gift i en Taco Bell.
Taco Bell forsøger at flytte deres brand væk fra at være fast food-oplevelse, og derudover vil hotellet formentlig være en overdådighed af instagram-potentiale for gæster og medier.
Det er selvfølgelig et PR-stunt, og hotellet er kun åbent i fire dage, og der er kun 70 værelser.
"Ideen om at lade folk få en fuldstændig oplevelse og fordybe sig i alle aspekter af Taco Bell-livsstilen gav os ideen til at lave et hotel”, fortæller Taco Bells chief global brand officer Marisa Thalberg til Business Insider.
Muligheder/perspektivering:
Hvordan kan jeres virksomhed udnytte lokalerne til mere og andet end bare serveringer? Bryllupper kræver jo ikke nødvendigvis romantiske omgivelser.
Hvordan kan I lave et samarbejde med at helt andet brand, så I får mulighed for anderledes eksponering?
Hvordan kan I benytte kreative fortolkninger for at få jeres brand bredere ud i sommerlandet?
Læs mere:
https://www.tacobell.com/the-bell-hotel/index.html
Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Michelin dropper anbefalinger af særlig turismeaktivitet
23-01-2025
-
TV: Danmark klar til Bocuse d’Or-finale i Lyon
23-01-2025
-
København blandt verdens bedste byer i 2025
23-01-2025
-
VisitDenmark opruster på erhvervsturisme
23-01-2025
-
Klinter på Mors og Fur kan blive UNESCO verdensarv
23-01-2025
-
Beskæftigelsen stiger men rekruttering halter
23-01-2025
-
Messecenter Herning forbereder sig på rekordår i 2025
23-01-2025