I en ny Facebook-gruppe stiller danskerne deres have til rådighed for folk, der vil overnatte i telt. 8.000 brugere har allerede tilsluttet sig, og de første overnatninger har allerede fundet sted.
Onsdag morgen var HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, på TV2 News for at kommentere på det nye initiativ.
”Vi ser det som et supplement til turismen og ikke en trussel. Det giver rejsende nye overnatningsmuligheder, og samtidig gør de rejsende brug af restauranter, museer, forlystelsesparker og meget andet. Derfor mener vi, at tjenesten er med til at gøre turismen og oplevelseserhvervet større her i landet”, lød det fra Annette Hyldebrandt på TV2 News.
Hun frygtede ikke, at det på sigt ville udgøre en betydelig konkurrence for hotellerne og vandrerhjemmene:
”Denne type overnatning tiltaler et andet segment end de typiske hotelgæster. Og der følger både en anden oplevelse og et andet niveau af service med. Derfor tror vi på, at initiativer som dette kan få nye grupper til at tage ud og opleve egne af Danmark, hvor de måske ellers ikke var kommet”, siger Annette Hyldebrandt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Brøchner Hotels åbner nyt hotel opkaldt efter grundlæggeren
11-11-2025
-
Sunset Boulevard-direktør stopper efter 12 år
11-11-2025
-
HORESTA: Region Sjælland i front på hotelovernatninger i september
11-11-2025
-
Marriott og CodeNode indgår nyt konferencesamarbejde i København
11-11-2025
-
Bone’s vil udvide med nyt koncept på tidligere Jensens-lokationer
11-11-2025
-
Isbar med kunst og arktiske cocktails åbnet midt på Strøget
11-11-2025
-
Strammere regler for korttidsudlejning får opbakning fra ejendomsbranchen
11-11-2025