I en ny Facebook-gruppe stiller danskerne deres have til rådighed for folk, der vil overnatte i telt. 8.000 brugere har allerede tilsluttet sig, og de første overnatninger har allerede fundet sted.
Onsdag morgen var HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, på TV2 News for at kommentere på det nye initiativ.
”Vi ser det som et supplement til turismen og ikke en trussel. Det giver rejsende nye overnatningsmuligheder, og samtidig gør de rejsende brug af restauranter, museer, forlystelsesparker og meget andet. Derfor mener vi, at tjenesten er med til at gøre turismen og oplevelseserhvervet større her i landet”, lød det fra Annette Hyldebrandt på TV2 News.
Hun frygtede ikke, at det på sigt ville udgøre en betydelig konkurrence for hotellerne og vandrerhjemmene:
”Denne type overnatning tiltaler et andet segment end de typiske hotelgæster. Og der følger både en anden oplevelse og et andet niveau af service med. Derfor tror vi på, at initiativer som dette kan få nye grupper til at tage ud og opleve egne af Danmark, hvor de måske ellers ikke var kommet”, siger Annette Hyldebrandt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025